لینک های دسترسی

Breaking News

پس از تصرف لوهانسک، پوتین دستور تداوم عملیات نظامی در اوکراین را داد 


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز چهارم جولای (۱۳ سرطان) به وزیر دفاع این کشور دستور داد تا عملیات نظامی در اوکراین را ادامه دهد. این در حالی است که وزارت دفاع این کشور روز گذشته از تصرف منطقۀ لوهانسک خبر داد.

رییس جمهور پوتین به سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه دستور داده است تا بر اساس طرح‌های از قبل منظور شده عملیات نظامی را با تقویت قابلیت‌های قوای مسلح این کشور در اوکراین ادامه دهد.

تصرف منطقۀ لوهانسک در طول چهار ماه تهاجم نظامی، نخستین پیروزی بزرگ برای روسیه پنداشته می‌شود.

اردوی اوکراین نیز تایید کرده است که نیروهای این کشور از شهر لیسیچانسک عقب نشینی کرده اند؛ شهری که آخرین موضع مقاومت نیروهای اوکراینی در منطقۀ لوهانسک پنداشته می‌شد.

اردوی اوکراین با نشر اعلامیه‌ای گفته است که با در نظر داشت برتری نظامی روسیه در منطقه، ادامهٔ دفاع از شهر لیسیچانسک منتج به نتایج مرگبار برای نیروهای اوکراین می‌شد.

ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین دیروز گفت که ساحات تصرف شده توسط نیروهای روسی دوباره به کنترول نیروهای اوکراین درخواهد آمد.

پس از آن روسیه در فبروری سال روان استقلال لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، عملیات نظامی را به منظور "نازی زدایی" و "آزادی روسی زبانان" در اوکراین راه اندازی کرد.

اما ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین گفته بود که روسیه به تصرف این دو منطقه بسنده نخواهد کرد و تلاش به خرج خواهد داد تا تمامی اوکراین را تصرف کند.

آقای زیلینسکی حتا هشدار داد که مسکو در صورت موفقیت در اوکراین، به کشورهای دیگر نیز حمله خواهد کرد و به گفتۀ وی "حمله روسیه به اوکراین فقط یک آغاز است."

پس از تهاجم روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری تا اکنون هزاران غیرنظامی در اوکراین کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر بیجا شده و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

در تهیۀ این مطلب از گزارش فرانس پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG