لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: به جبهۀ مقاومت ملی افغانستان اسلحه نداده‌ایم


جنگجویان جبهۀ مقاومت ملی افغانستان در ولایت پنجشیر
جنگجویان جبهۀ مقاومت ملی افغانستان در ولایت پنجشیر

وزارت خارجۀ روسیه گزارش‌هایی را رد کرد که گویا مسکو به "جبهۀ مقاومت ملی افغانستان" در ولایت پنجشیر اسلحه فراهم کرده است.

ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه روز دوشنبه ۱۷ جنوری (۲۷ جدی) گفت: "برخی کارشناسان روسیه‌ستیز امریکایی در شبکه‌های اجتماعی ادعاهایی را در مورد فراهم شدن اسلحۀ روسی به جبهۀ مقاومت ملی افغانستان در ولایت پنجشیر نشر کرده اند. روسیه به صفت کشور مهیا کنندۀ این اسلحه معرفی شده است. ما چنین کنایه‌ها را به گونۀ مطلق رد می‌کنیم."

خانم زخارووا خبرهای نشر شده در مورد فراهم آوری اسلحۀ روسی به جبهۀ مقاومت ملی افغانستان را "گزارش‌های خبری جعلی" خواند و گفت: "روسیه به هیچ نحو و عنوانی در تسلیح طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان مشارکت نکرده و مشارکت نخواهد کرد."

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه گفته است که به باور مسکو، فراهم آوری اسلحه به طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان، هیچ سودی برای تامین ثبات وضعیت در آن کشور نخواهد داشت، بلکه سبب تشدید جنگ و"بروز جنگ داخلی به دلیل کشمکش‌های قومی" خواهد شد. او گفت که این سناریو از بنیاد با علایق روسیه در تضاد قرار دارد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان به تاریخ ۱۵ اگست سال گذشته، جبهۀ مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود در ولایت پنجشیر شکل گرفت، اما تا کنون هیچ کشوری به گونۀ آشکار به این جبهه امکانات مالی و تسلیحاتی را فراهم نکرده است.

اندکی پس از اعلام جبهۀ مقاومت ملی افغانستان، احمد مسعود در مقاله‌ای که در روزنامۀ واشنگتن پست نشر شد، از کشورهای غربی خواستار حمایت از این جبهه شد.

جنگجویان جبهۀ مقاومت ملی افغانستان در ساحات کوهستانی ولایت پنجشیر مستقر اند و گاهگاهی ادعا می‌کنند که مراکز و کاروان‌های طالبان را عمدتاً در مربوطات پنجشیر هدف حملات و کمین قرار می‌دهند.

XS
SM
MD
LG