لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه میزاییل‌های جدید فوق سرعت صوت را آزمایش کرد 


روسیه می‌گوید که روند پرتاب میزاییل کروز فوق سرعت صوت را تکمیل کرد؛ تسلیحاتی که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور آنرا "شکست ناپذیر" عنوان کرده است.

مسکو گفته است که برای نخستین بار یکی از این میزاییل‌ها از یک کشتی زیردریایی پرتاب شد.

مسکو در سال‌های اخیر از تولید تسلیحاتی گزارش داده است که امیدوار است روسیه را در رقابت‌ تسلیحاتی در زمان تنش‌های روزافزون با غرب، سبقت دهد.

این نوع میزاییل‌ قادر است پنج برابر بیشتر از سرعت صوت حرکت کنند و در هوا به جهت‌های مختلف تغییر استقامت دهد؛ قابلیتی که هدف قرار گرفتن‌ و تعقیب شدن آنرا دشوار می‌سازد.

اردوی روسیه امروز چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) گفت که دو میزاییل زیرکان را از یک زیر دریایی پرتاب کرد و هدف تعیین شده را پیروزمندانه از بین برد.

روسیه این نوع میزاییل را در سال‌های اخیر چندین بار آزمایش کرده است.

رییس جمهور روسیه گفته است که این میزاییل که ۱۰۰۰ کیلومتر برد دارد، اهداف را در آب و خشکه از بین برده می‌تواند.

درست یک هفته پیش، وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفت که نظامیان امریکایی سلاحی را آزمایش کردند که می‎تواند پنج برابر سریع‌تر از سرعت صدا حرکت کند.

از آنجاییکه سرعت صدا در یک ساعت حدود ۱۲۳۵ کیلومتر است، پس راکت جدید امریکایی قادر است تا مسافتی حدود ۶۲۰۰ کیلومتر را در یک ساعت بپیماید.

ایالات متحده و رقبای جهانی آن به ویژه روسیه و چین، سرعت خود را در ساختن سلاح‌های مافوق سرعت صوت افزایش داده اند.

تسلیحات مافوق سرعت صوت نسل بعدی سلاح‌هایی اند که به دشمن زمان برای نشان دادن واکنش نمی‌دهد و سیستم‌های سنتی دفاعی آنان را ناکارآمد می‌کند.

XS
SM
MD
LG