لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا راکتی را آزمایش کرد که پنج برابر سریع‌تر از صوت حرکت می‌کند


عکس، آرشیف
عکس، آرشیف

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفته است که نظامیان امریکایی سلاحی را آزمایش کردند که می‎تواند پنج برابر سریع‌تر از سرعت صدا حرکت کند.

از آنجاییکه سرعت صدا در یک ساعت حدود ۱۲۳۵ کیلومتر است، پس راکت جدید امریکایی قادر است تا مسافتی حدود ۶۲۰۰ کیلومتر را در یک ساعت بپیماید.

به گزارش رویترز، پنتاگون گفته است که این اولین آزمایش موفق این نوع سلاح از سال ۲۰۱۳ تاکنون است.

آزمایش این موشک در حالی انجام شد که ایالات متحده و رقبای جهانی آن سرعت خود را در ساخت سلاح‌های مافوق سرعت صوت افزایش داده اند.

تسلیحات مافوق سرعت صوت نسل بعدی سلاح‌هایی اند که به دشمن زمان برای نشان دادن واکنش نمی‌دهد و سیستم‌های سنتی دفاعی آنان را ناکارآمد می‌کند.

روسیه در ماه جولای اعلام کرد که یک راکت کروز را موفقانه آزمایش کرده است که مافوق سرعت صوت حرکت می‌کند.ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، آن سلاح را به عنوان بخشی از نسل جدید سیستم‌های راکتی بدون مشابه در جهان معرفی کرده است.

از سوی دیگر، چین در تازه ترین نمایش هوایی خود از یک طیارۀ بی‌سرنشین نظامی (درون) که به گفتۀ سازندۀ آن قادر به پرواز در ارتفاع ۱۵ هزار متر است، پرده برداشت.

برنامۀ فضایی چین نیز در نظر دارد که در ۱۳مین نمایش بین‌المللی هوایی و فضایی آن کشور از یک راکت پرده بردارد که، به گزارش یک روزنامۀ دولتی آن کشور، قادر به انتقال ۲۵ تن محموله به مدار مهتاب است.

ایالات متحده در رقابت شدید نظامی با روسیه و چین قرار دارد و واشنگتن به خاطر مقابله و پاسخگویی با هرگونه تهدید احتمالی چین و روسیه شمار قابل ملاحظۀ نیرو و تاسیسات دفاعی خود را در ایالت الاسکا که درنزدیکی چین و روسیه قرار دارد، مستقر کرده است.

XS
SM
MD
LG