لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو به نظامیان روسی دستور عقب‌نشینی از شهر خرسون اوکراین را داد


سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه نهم نومبر (۱۸ عقرب) به نظامیان روسی دستور داده است تا از شهر خرسون در جنوب اوکراین عقب نشینی کنند.

نظامیان اوکراینی که در چند هفتۀ اخیر در خطوط جنگ با نظامیان روسی در خرسون پیشرفت داشته اند، می‌گویند که تا کنون نشانه‌ای از عقب نشینی قوای روسی از خرسون را مشاهده نکرده اند.

خرسون نخستین منطقۀ شهری اوکراین بود که در آغازین روزهای تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان، به تصرف نیروهای روسی در آمد.

پیروزی نیروهای اوکراینی و تصرف خرسون از سوی آنان، راه زمینی میان روسیه و جزیرۀ کریمیه را قطع خواهد کرده و دسترسی اوکراین را به دریای ازوف فراهم خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه کوشیده است که با محاصرۀ کامل اوکراین، دسترسی این کشور را قطع کرده و آن را به کشور منزوی در دید غرب جلوه دهد.

مقام‌های روسی ساعاتی پیش از صدور دستور عقب‌نشینی قوای روسی از خرسون خبر داده بودند که کیریل ستریموسوف، معاون ادارۀ منطقۀ خرسون در یک حادثۀ ترافیکی جان باخته است.

دستور عقب‌نشینی قوای روسی از خرسون درست یک روز پس از آن صادر می‌شود که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، با ارایۀ شروطی گفت که کشورش مایل است تا در مورد مذاکرات "صادقانه" با روسیه غور کند.

رییس جمهور اوکراین روز سه شنبه هشتم نومبر (۱۷ عقرب) گفت که کیف آماده است با مسکو مذاکره کند، در صورتیکه مرزهای اوکراین اعاده شود، به قربانیان و آسیب دیدگان ناشی از تهاجم و حملات روسیه غرامت پرداخته شود و برای حسابده نگه‌داشتن عاملان حمله بر اوکراین اقدام شود.

XS
SM
MD
LG