لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: آمادۀ مذاکرات 'صادقانه' با روسیه استیم


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفته است که کشورش مایل است تا در مورد مذاکرات "صادقانه" با روسیه غور کند.

آقای زیلینسکی روز سه شنبه هشتم نومبر (۱۷ عقرب) گفت که کیف آماده است با مسکو مذاکره کند، در صورتیکه مرزهای اوکراین اعاده شود، به قربانیان و آسیب دیدگان ناشی از تهاجم و حملات روسیه غرامت پرداخته شود و برای حسابده نگه‌داشتن عاملان حمله بر اوکراین اقدام شود.

پیش از این، روزنامۀ واشنگتن پست گزارش داده بود که ایالات متحده از اوکراین خواسته است تا به مذاکرات صلح با روسیه تمایل نشان دهد. بر اساس این گزارش، چنین ابراز تمایل اوکراین، سبب تقویت حمایت بین‌المللی از کیف خواهد شد.

اولکسی دانیلوف، رییس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین، نیز گفته است که "شرط اساسی" برای غور در مورد چنین مذاکرات "احیای مجدد تمامیت ارضی اوکراین" خواهد بود.

دانیلوف ضمن تاکید دوباره بر ضرورت کمک‌های بین‌المللی به کیف گفت که نیاز است تا به اوکراین از فراهم آوری سیستم‌های مدرن دافع هوا، طیاره‌ و تانک و میزایل‌های دوربرد "تضمین" داده شود.

پیش از این، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، روز دوشنبه‌ هفتم نومبر (۱۶ عقرب) گفت که کشورش نخستین سیستم میزایل زمین به هوا موسوم به (NASAMS) و سیستم میزایل‌ هوا به هوا موسوم به (Aspide) را دریافت کرده است. او گفته است که این سیستم‌ها، حریم فضایی اوکراین را امن‌تر می‌کند.

در همین حال، وزارت دفاع بریتانیا روز سه شنبه با نشر بیانیه‌ای گفته است که روسیه به اعمار تاسیسات دفاعی در اطراف شهر ماریوپول اوکراین آغاز کرده است.

در بیانیه آمده است: "روسیه خطوط خود را در سرتاسر ساحات اشغال شده تقویت می‌کند. به تاریخ ۱۹ اکتوبر ۲۰۲۲ ییفگینی پریگوژین، مالک گروه واگنر ادعا کرد که تاسیسات دفاعی 'خط واگنر' را در اطراف ساحۀ اوبلاست منطقۀ اشغال شدۀ لوهانسک اعمار کرده است."

وزارت دفاع بریتانیا گفته است که این فعالیت‌ها بیانگر آن است که روسیه تلاش‌های چشمگیری را به خرج می‌دهد تا مواضع مستحکم دفاعی را در عقب خطوط کنونی جبهات خود ایجاد کرده و از پیشرفت نیروهای اوکراینی جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG