لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام ماتم ملی در روسیه به دلیل سقوط طیارۀ نظامی


طیارۀ نوع تورپولوف ۱۵۴ مورد استفادۀ وزارت دفاع و عازم سوریه بود
طیارۀ نوع تورپولوف ۱۵۴ مورد استفادۀ وزارت دفاع و عازم سوریه بود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای ارجگذاری به قربانیان حادثۀ سقوط طیارۀ روسی، فردا، دوشنبه را ماتم ملی اعلام کرد. او همچنان به اعضای خانواده های قربانیان، اظهار تسلیت نمود.

طیارۀ روسی تورپولوف ۱۵۴ با ۹۲ سرنشین آن امروز در بحیرۀ سیاه سقوط کرد. وزرات دفاع روسیه که مسؤول استفاده از این طیاره بود، گفته است که تحقیقات در مورد چگونگی سقوط آن آغاز شده است.

این یک طیاره نظامی روسیه به سوی سوریه در پرواز بود. رئیس جمهور پوتین تأیید کرد که هیچ یک از سرنشینان این طیاره، زنده نمانده است.

طیاره تورپولوف ۱۵۴ روسی لحظاتی پس از پرواز، از صفحۀ رادار خارج شد. این طیاره حامل نمایندگان وزارت دفاع روسیه، خبرنگاران و اعضای گروه موسیقی الکساندروف بود.

به اساس گزارش وزارت دفاع روسیه از جمله ۹۲ سرنشین این طیاره ۶۵ تن شان را اعضای گروه مشهور موسیقی الکساندروف تشکیل می داد که در استقبال از سال نو عیسوی برای تفریح و سرگرمی کارمندان نظامی روسیه در سوریه، راهی آن کشور بودند.

ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، خبر داد که "یک پارچه از بدنه طیاره در یک و نیم کیلومتری ساحل سوچی بدست آمده و عملیات جستجو ادامه دارد." او افزود که در عملیات جستجو در ساحۀ سقوط، از "چهار کشتی، پنج هلیکوپتر و نیز طیاره های بی سرنشین" کار گرفته شده است.

در ماه اپریل سال ۲۰۱۰ نیز یکی طیارۀ نوع تورپولوف ۱۵۴، حامل لیخ کژینسکی رئیس جمهور پولند و شماری از سرنشینان دیگر، در حال نشست در میدان هوایی نظامی سمولنسک در غرب روسیه سقوط کرد که باعث تلفات تمام سرنشینان طیاره گردید.

XS
SM
MD
LG