لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: منطقۀ لوهانسک در شرق اوکراین را به گونۀ کامل تصرف کردیم 


روسیه امروز سوم جولای (۱۲ سرطان) گفت که نیروهای این کشور و متحدین آنان، منطقهٔ لوهانسک در شرق اوکراین را به گونهٔ کامل به تصرف خویش در آوردند.

مسکو گفته است که لیسیچانسک، آخرین بخش این منطقه نیز از کنترول نیروهای اوکراینی خارج شد، اما اوکراین تا اکنون در این خصوص اظهار نکرده است. پیش از این کیف گفته بود که درگیری‌های شدید در این ساحه جریان دارد.

پس از مقاومت شدید نیروهای اوکراینی که از تصرف کیف، پایتخت اوکراین توسط نیروهای روسی جلوگیری کرد، مسکو لوهانسک و دونتسک را در محراق توجه قرار دارد؛ مناطقی که جدایی طلبان به حمایت روسیه از سال ۲۰۱۴ به اینسو در آن در مقابل حکومت اوکراین می‌جنگند.

وزارت دفاع روسیه امروز گفت که سرگی شویگو، وزیر دفاع این کشور به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از آزادی لوهانسک خبر داده است.

اردوی اوکراین به پرسش خبرگزاری رویترز در این خصوص پاسخ ارایه نکرد، اما مقامات اوکراینی آن را شایعه‌پراگنی روسیه خوانده اند.

پیش از این، سیرهی گایدای، والی لوهانسک در تلگرام‌ نگاشته بود که درگیری‌های خیلی شدید در این شهر جریان دارد و نیروهای روسیه با استفاده از "روش‌های ظالمانهٔ غیرقابل توضیح" بر این شهر حمله کرده اند.

اوکراین می‌گوید که از زمان آغاز حملهٔ نظامی روسیه هزاران غیرنظامی در این کشور کشته شده و شهر‌ها با خاک یکسان شده اند. او اتهام وارد کرده است که نیروهای روسی عمداً‌ غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، اما مسکو این اتهامات را رد کرده است.

حمله بر میلیتوپول

آیوان فیدوروف، والی تبعیدی میلیتوپول، شهری که اکنون در کنترول نیروهای روسی قرار دارد، امروز گفت که نیروهای اوکراینی یک پایگاه‌ نظامی در این شهر را هدف بیش از ۳۰ راکت قرار داده اند.

او با نشر یک پیام ویدیویی در تلگرام گفته است که این پایگاه از فعالیت باز‌مانده است.

اما یک مقام روسی در این شهر گفت که راکت‌ها چندین منزل مسکونی را در نزدیکی یک میدان هوایی خسارمند کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه از هدف قرار دادن زیربنا‌های نظامی در شهر خارکیف اوکراین نیز خبر داد؛ جاییکه نیروهای اوکراینی مصروف ساختن موضع اند.

پس از تهاجم روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری تا اکنون هزاران غیرنظامی در اوکراین کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر بیجا شده و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG