لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ میزایلی روسیه در اوکراین ۲۱ کشته و ده ها زخمی برجاگذاشت


این تصویر که از سوی دفتر سارنوالی منطقهٔ اودسا نشر شده است،‌ نشان می دهد که این ساختمان نه طبقه یی توسط میزایل روسیه قسماََ تخریب شده است
این تصویر که از سوی دفتر سارنوالی منطقهٔ اودسا نشر شده است،‌ نشان می دهد که این ساختمان نه طبقه یی توسط میزایل روسیه قسماََ تخریب شده است

وزارت دفاع اوکراین روز جمعه اول جولای (۱۰ سرطان) گفت که در اثر حملات میزایلی روسیه بر منطقهٔ اودسای آن کشور دست کم ۲۱ نفر به شمول دو کودک کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حد اقل یکی از محلات که هدف حملهٔ میزایلی قرار گرفته است، یک ساختمان رهایشی است، ساختمانی مسکونی نه طبقه یی که در شهر بهلهرود-دنیستروفسکی موقعیت دارد.

سرحی براتتوک، سخنگوی منطقهٔ اودسا به تلویزیون دولتی اوکراین گفت که عملیات نجات برای بیرون کشیدن افرادیکه در زیر آوار گیر مانده اند، ادامه دارد. براتتوک گفت که یک میزایل دیگر به یک محل تفریحی اصابت کرد که در نتیجه آن، چندین نفر زخمی شدند، اما شماری دقیق زخمیان را مشخص نکرد.

اما روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب کرده است. در همین حال،‌ رییس دفتر ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ روسیه را متهم به راه اندازی جنگ علیه غیرنظامیان متهم کرد.

حمله بر منطقهٔ اودسا پس از گزارش روز پنجشنبه روسیه صورت گرفت که بر اساس آن، مسکو قوای اش را از جزیرهٔ مار (‌‌Snake Island) اوکراین بیرون کشیده است، منطقهٔ که از زمان آغاز حمله روسیه در اواخر ماه فبروری به نماد مقاومت اوکراین تبدیل شده بود.

قبل بر این،‌روسیه روز دوشنبه ۲۷ جون (ششم سرطان) بر یک مرکز خریداری مزدحم در یکی از شهرهای مرکزی اوکراین حملهٔ میزایلی انجام داد که در اثر آن دست کم ۱۸ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.

در واکنش به حملهٔ دوشنبه گذشته ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در جریان سخنرانی تلویزیونی‌اش گفت که این حمله "تصادفی؛ نبوده و روسیه را به حملهٔ‌ "حساب شده" علیه غیرنظامیان کشورش متهم کرد و افزود که این حمله "یکی از جسورانه‌ترین حملات تروریستی در تاریخ اروپا است." مقامات روسیه حمله بر این مرکز خریداری را نیز رد کرده اند.

در یک انکشاف دیگر، اورسلا فون درلاین، رییس کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، به پارلمان اوکراین گفت که عضویت این کشور در اتحادیهٔ اروپا "در دسترس" است، اما از قانونگذران این کشور خواست تا به خاطر مبارزه بر ضد فساد اداری، اصلاحات را به وجود بیاورند.

با‌ آنهم خانم درلاین که از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی می کرد، خطاب به قانونگذاران اوکراینی گفت که "شما یک میکانیزم موثر علیه فساد اداری را ایجاد کرده اید"

علاوه بر تلفات غیر نظامیان اوکراینی، از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، بیش از شش میلیون جمعیت آن کشور مجبور به ترک کشور‌شان شده اند و کم و بیش هشت میلیون اوکراینی در داخل آن کشور از خانه‌های‌شان بیجا شده اند و بسیاری از شهرهای آن کشور به خصوص در شرق اوکراین، قسماََ و یا کاملاََ‌ ویران شده اند.

XS
SM
MD
LG