لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه به امریکا هشدار حمله را داد


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که اگر ایالات متحدۀ امریکا میزایل‌های هسته‌ای دارای برد کوتاه و متوسط را در اروپا جابجا کند، روسیه نه تنها کشورهای اروپایی میزبان این میزایل‌ها را هدف قرار خواهد داد، بلکه به امریکا نیز حمله خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین چهارشنبه (۲۰ فبروری) با این حال، در خطابۀ سالانه‌اش به مردم روسیه گفت که مسکو در پی تقابل با واشنگتن نبوده و خواستار روابط دوستانه با امریکا است.

این تندترین واکنش رئیس جمهور پوتین در مورد آغاز احتمالی رقابت تسلیحاتی میان روسیه و ایالات متحدۀ امریکا پنداشته می‌شود.

ایالات متحده اوایل ماه روان اعلام کرد که از پیمان منع گسترش میزایل‌های هسته‌ای دارای برد کوتاه و متوسط با روسیه بیرون می‌شود. مسکو نیز در واکنش به این تصمیم واشنگتن، خروج اش را از این پیمان اعلام کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش قدم نخست را برای استقرار میزایل‌ها در واکنش به خروج امریکا از این پیمان نخواهد برداشت، اما هشدار داد که واکنش مسکو در برابر استقرار هر گونه میزایل توسط امریکا "قاطعانه" خواهد بود.

پوتین همچنین به سیاستمداران امریکایی هشدار داد که پیش از تصمیم‌گیری در مورد استقرار میزایل‌ها در اروپا، باید خطرات ناشی از این تصمیم شان را محاسبه کنند.

پیمان منع گسترش میزایل‌های هسته‌ای دارای برد کوتاه و متوسط که در سال ۱۹۸۷ امضا شد، تولید، آزمایش و استقرار میزایل‌های بالستیکی را که بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر برد داشته باشد، منع کرده است.

XS
SM
MD
LG