لینک های دسترسی

Breaking News

بازار املاک لندن، بهشتی برای پول های سیاه


گوشه ای از بلند منزل ها در بریتانیا
گوشه ای از بلند منزل ها در بریتانیا

فعالین مبارزه با فساد در لندن می گویند که درآمد میلیارد ها دالر پول سیاه از منابع جرمی به ویژه از روسیه - از طریق خریداری املاک به بازارهای لندن انتقال یافته است.

ارزش املاک در لندن در طول پنج سال گذشته، تا ۴۲ درصد افزایش یافته است.

رومان بوریسویچ، فعال مبارزه با فساد می گوید که یک وزیر برحال روسی تلاش دارد تا با پول های سرقت شده جایداد خریداری کند و او به همین منظور از چندین دفتر معاملات املاک در مرکز لندن دیدن کرده است.

این فعال میگوید که برای فروشندگان املاک در لندن، منبع پول اصلاً مهم نیست و او شخصاً این را تجربه کرده است.

او گفت:"با وجود اینکه برای آنان گفتم که این پول ها باید برای خریداری دوا مصرف میشد و من آنرا دیدزده ام اما باز هم آنان مشتاق معامله بودند. معلومدار است که بیماران از مراقبت های صحی محروم اند و این موضوع برای آنان اهمیت نداشت."

اکثریت شرکت های خرید و فروش املاک پیشنهاد می کنند که ملکیت ها باید ازسوی شرکت های خارجی خریداری شود تا معلومات و یا هم هویت خریداران مکتوم باشد.

سرمایه گذاری هنگفت

آمار حکومتی نشان می دهد که املاک به ارزش ۱۹۱میلیارد دالرامریکایی در لندن وجود دارد که توسط شرکت های خارجی خریداری شده است.

دیوید کامرون، صدراعظم بریتانیا روز شه شنبه گفت که اکثر کارو بار ها در آن کشورمشروع بوده اما موجودیت مشکلات را در آن می پذیرد.

آقای کامرون افزود:"ما نیاز داریم تا مقامات آغشته به فساد یا مجرمان سازمان یافته ای را متوقف کنیم که شرکت های ناشناخته را به منظور سرمایه گذاری منفعت های نامشروع خود با خریداری املاک در لندن استفاده می کنند."

در همین حال، تحلیلگران می گویند که حکومت از اتهامات پول شویی از سال ها به این سو آگاه بوده است.

جستین اورکورت ستیورت، مدیر یک شرکت سرمایه گذاری می گوید که حکومت باید برای از بین بردن فساد پولی اقدامات جدی را روی دست گیرد.

او گفت: "این پول سیاه است که از انجام جرایم و یا شاید هم از فعالیت های دهشت افگنی به دست می آید. بنا نیاز است تا با این وضعیت، برخورد جدی صورت گیرد."
نظر به قانون بریتانیا ، تمامی شرکت های خرید و فروش املاک در آن کشور مکلف اند تا در صورت استفاده از پول مشکوک برای خریداری املاک –به ادارت تنفیذ قانون اطلاع دهند.

اما بسیاری از دفاتر فروش املاک می گویند که ادارات تنفیذ قانون نباید از آنان توقع کشف تقلب های پیچیده ای را داشته باشند.

گزارش:هنری ریدویل
برگردان: رویا زمانی
ادیت: هاشم حبیب زاده

XS
SM
MD
LG