لینک های دسترسی

Breaking News

مسافران‌ گیر مانده در سالنگ و کوتل حاجیگک نجات یافتند


ریزش برف در بسیاری از ولایت‌های افغانستان سبب مسدود شدن برخی از شاهراه‌های عمومی به شمول سالنگ و مسیر کابل بامیان شده است.

مسوولان حفظ و مراقبت سالنگ‌ها روز چهارشنبه (۲۴ دلو) گفتند که شاهراه سالنگ به دلیل برفباری و وزش بادهای شدید از شام روز گذشته به این سو بروی ترافیک مسدود است.

عبدالبصیر حبیبی، رئیس حفظ و مراقبت سالنگ‌ها به صدای امریکا گفت که شب گذشته ده‌ها مسافر گیر مانده در این مسیر که شامل مردان، زنان و کودکان بودند نجات داده شده اند.

او گفت: "از شام روز گذشته تاکنون پنچ برف کوچ بزرگ در سالنگ سرازیر شده و هم اکنون برفباری ادامه دارد. ترس ما از طوفان و سرازیر شدن برف کوچ در این مسیر است که در حال حاضر به دلیل تندباد‌های شدید، کار برای پاکسازی این شاهراه متوقف است".

در همین حال، مقام‌های محلی بامیان و دایکندی می‌گویند که بسیاری از مسیرهای این دو ولایت از روز گذشته به این سو به دلیل برفباری و طوفان شدید بسته اند.

به گفته این مقام‌ها، شب گذشته، ۵۸ مسافر به شمول زنان و کودکان که در کوتل حاجی‌گک ولایت بامیان گیر مانده بودند توسط مردم محل و تیم نجات مبارزه با حوادث ولایت بامیان نجات یافتند.

غلام‌نبی قنبری، سرپرست ریاست فواید عامۀ بامیان در این باره به رادیوآشنا_صدای امریکا گفت، گروهای نجات در همکاری با مردم نیز توانسته اند که حدود صد مسافر را که در کوتل قوناق ولسوالی ورس بامیان، و برخی از ساحات ولسوالی پنجاب گیر مانده بودند نجات دهند.

رئیس حفظ و مراقبت سالنگ‌ها و مقام‌های محلی بامیان از مسافرین خواسته اند تا باز شدن دوباره از رفت و امد در این مسیرها خود داری کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG