لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه سالنگ به دلیل برفباری و طوفان بسته شد


به دنبال برفباری و باران در شماری از ولایات و سالنگ، شاهراه‌های برخی ولایات با کابل به روی ترافیک مسدود شده است.

محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه حکومت طالبان با نشر پیامی در ایکس گفته است که شاهراه سالنگ به روی تردد هرگونه وسایط نقلیه مسدود شده است.

او نگاشته است: "شاهراه سالنگ‌ها از اثر برفباری، طوفان شدید، محدودیت ساحه دید و به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارات مالی الی اطلاعیه ثانی وزارت فواید عامه به شکل وقفه‌ا‌‌ی، ساعت ۱۱:۵۵ شب گذشته به روی تمام انواع وسایط مسدود گردید."

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان روز یکشنبه ۲۵ فبروری (ششم حوت) پیش‌بینی کرد که روزهای یکشنبه و دوشنبه در شماری از ولایات، به شمول کابل برفباری شدید، باران و رعد و برق خواهد بود. این ریاست هشدار داده است که ممکن به دنبال برف و باران برخی ولایات شاهد سیلاب باشند.

حق‌شناس گفته است که هم اکنون هم برفباری به شدت جریان دارد، ضخامت برف در ساحات مختلف به بیش از یک متر رسیده است.

همچنان برفباری‌های سنگین سبب شده است که شاهراه‌های کابل – بامیان و کابل – غور نیز به روی ترافیک مسدود شود.

دو ماه اول زمستان امسال افغانستان شاهد برفباری و باران بسیار کم بود، اما در هفته‌های پایانی زمستان در بیشتر ولایات کشور برف و باران باریده است.

در کابل، سومین بارش برف در فصل زمستان جاری از یکشنبه شب آغاز شد و تا دوشنبه ادامه داشت.

ملل متحد گفته است که با توجه به افزایش وقوع رویدادهای طبیعی، افغانستان به چهارمین کشور در معرض خطر و هشتمین کشور آسیب‌پذیر و کم آماده برای سازگاری با تغییرات اقلیمی است.

به گفتۀ این سازمان، زراعت، آب، انرژی، بهداشت، جنگل‌داری، تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، معیشت و اقتصاد افغانستان، همه تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند.

گروه

XS
SM
MD
LG