لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: اگر نیاز افتاد، بی درنگ به حملۀ متقابل می‌پردازیم


علی اکبر صالحی، رییس ادارۀ هسته‌ای ایران گفته است که در صورت نیاز، کشور‌اش مانند گذشته، بدون هیچ گونه تاملی به حمله متقابل خواهد پرداخت.

آقای صالحی امروز ۱۰ فبروری (۲۱ دلو) در نشست ادارۀ بین المللی انرژی اتمی در ویانا، ایالات متحده را به "آسیب رسانیدن" به باشندگان سراسر شرق میانه متهم کرد.

او همچنان انزجارش را در رابطه به مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران ابراز کرده و وی را "موثرترین عنصر" در مبارزه بر ضد گروه دهشت افگن داعش عنوان کرد.

قاسم سلیمانی که واشنگتن او را دهشت افگن می‌خواند، ماه گذشته در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در عراق کشته شد.

در واکنش به اظهارات نمایندۀ ایران، دان برویلیت، وزیر انرژی ایالات متحده از تهران خواست تا به ادارۀ بین المللی انرژی اتمی اجازه بدهد که از تاسیسات هسته‌ای آن کشور نظارت کند.

او گفت: "این یک امر ضروری است که ایران برای توضیحات پیرامون موجودیت ذرات یورانیم در موقعیت فاش ناشده، همکاری به موقع و کامل را فراهم کند."

پس از خروج ایالات متحده از توافقنامۀ هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، پالیسی "حداکثر فشار" بر ایران را آغاز کرد.

آقای ترمپ همچنان گفته است که خواهان توافقی است که بتواند به موضوعات هسته‌ای ایران، برنامه میزایل های بالستیک و فعالیت تهران در شرق میانه رسیدگی کند.

XS
SM
MD
LG