لینک های دسترسی

Breaking News

سارا دقیق: بانوان افغان باید دربخش تکنالوژی بیشتر حضور یابند


سارا دقیق در شرکت اوکاتا در بخش تامین امنیت انترنتی کار میکند
سارا دقیق در شرکت اوکاتا در بخش تامین امنیت انترنتی کار میکند

علاقمندی به منطقه سیلیکان ولی در ایالت کالیفورنیا که مرکز یا پایگاه شرکت های بزرگ تکنالوژی شمرده میشود، سارا دقیق را از کابل به کالیفرنیا کشانید.

سارا که در نوجوانی حتی به کمپیوتر دست نزده بود ولی با گرفتن بورس تحصیلی در جورج تاون کالج در ایالت کینتکی در رشته انجنیری نرم افزار کمپیوتر تحصیل کرد و بعد از ختم تحصیلات اش به سانفرانسیسکو امد.

سارا دقیق بحیث انجنیرسافت ویر یا نرم افزار کامپیوتر در شرکت اوکاتا که یکی شرکت عرضه خدمات امنیت انترنتی است، کار میکند. او برنامه یا اپلیکیشن و سیستم حفاظتی از معلومات کاربران و شرکت ها را دربرابر هکر ها طراحی میکند.

سارا دقیق: بانوان بیشتر در عرصه تکنالوژی بپیوندند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00

سارا با آنکه در راه رسیدن به این شغل و مکان، با دشواری های زیادی دست و پنجه نرم کرده است، میگوید هیچ چیز نباید مانع رسیدن به رویا های انسان گردد. او میگوید بانوان افغان در عرصه تکنالوژی باید بیشتر سهیم گردند.

سارا میگوید "شما در هر امری با مشکلات روبرو میشوید درغیر آن ارزشی نخواهد داشت، من منحیث انجینر نرم افزار کامپیوتر، باد شوار های زیادی در صنعت تکنالوژی برخورده ام که اکثرآ برای بانوان درین بخش خوش ایند نیست، اما مهم اینست که من از مشکلات آموختم و اینکه هیچکسی شما نمیتواند شما را از آنچه آرزو دارید، باز دارد."

سارا درافغانستان زاده شده است و با آنکه از چند سال بدینسو در امریکا بسر میبرد، او خود را نزدیک به دختران درافغانستان احساس میکند. به همین دلیل طی رخصتی های کالج او برای بانوان در مکاتب مهارت های کامپیوتر ساینس را تدریس مینماید.

سارا یکی از بانوان پیشتاز در عرصه تکنالوژی به این باور است که اکثر کارمندان سیلکان ولی مرد ها هستند، ولی شرکت های تکنالوژی آهسته آهسته به ارزش جلب و جذب زنان درین عرصه پی برده اند.

XS
SM
MD
LG