لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان مرزهای خود را به روی زایرین واکسین شده می‌گشاید


عربستان سعودی اعلام کرده است که آن عده زایرین که واکسین شده باشند، می‌توانند برای انجام مناسک حج عمره وارد آن کشور شوند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه هشتم اگست (۱۷ اسد) اعلام کرد که زایرین کشورها مختلف که واکسین کووید۱۹ را به گونۀ کامل دریافت کرده باشند، می‌توانند ‌وارد آن کشور شوند.

پس از شیوع همه‌گیری کروناویروس، عربستان سعودی برای جلوگیری از گسترش این ویروس مرزهای خود را به روی زایرین خارجی مسدود کرد و امسال مناسک حج فرضی در آن کشور بسیار محدود و با شرکت ۶۰ هزار زایر عربستان سعودی که همه واکسین شده بودند، برگزار شد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی از قول عبدالفتاح بن سلیمان المشاط، وزیر حج آن کشور گزارش داده است که زایرین عمره باید یکی از واکسین‌های کووید۱۹ را که در عربستان جواز تطبیق دارد –فایزر بیوان‌تک، مودرنا، استرازنیکا و جانسن اند جانسن – را دریافت کرده باشند و قبول کنند که در صورت ضرورت در قرنطین نگه داشته شوند.

گزارش حاکی است در ابتدا ۶۰ هزار زایر هر ماه اجازۀ ادای عمره را خواهند داشت و به تدریج شمار زایرین کعبه افزایش خواهد یافت.

همه ساله میلیون‌ها نفر برای انجام مناسک حج –عمره و فرضی- وارد عربستان سعودی می‌شوند و تخمین می‌شود که ورود زایرین خارجی به این کشور حدود ۱۲ میلیارد دالر به آن کشور درآمد دارد.

بر اساس اصلاحات اقتصادی شهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی باید اقتصاد آن کشور تنها بر عواید نفت متمرکز نبوده و در دیگر بخش‌ها، به ویژه گردشگری، نیز در آمد داشته باشد.

در چند سال گذشته، عربستان سعودی به هدف دگرگون ساختن عواید ملی خود، میلیاردها دالر را صرف ساختن زمینه و زیربنا برای جلب گردشگران خارجی کرده است.

حکومت عربستان برنامۀ تطبیق واکسین کووید۱۹ را در سرتاسر آن کشور تسریع بخشیده است تا هرچه زودتر زمینه برای بازگشایی کامل و فعالیت صنعت گردشگری مهیا شود.

هر شهروند عربستان سعودی که می‌خواهد به تاسیسات دولتی یا خصوصی، به شمول نهادهای آموزشی و تحصیلی، مراکز تفریحی و وسایل ترانسپورت عامه وارد شود، باید گواهینامۀ دریافت واکسین کووید۱۹ را داشته باشند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، عربستان سعودی از آغاز همه‌گیری کروناویروس تا کنون نزدیک به ۵۳۲ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹ را ثبت کرده و نیز از مرگ بیش از ۸۳۰۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری خبر داده است.

XS
SM
MD
LG