لینک های دسترسی

Breaking News

تطبیق واکسین کووید۱۹ در عربستان آغاز شد


عربستان سعودی اولین کشور عربی است که روند تطبیق واکسین کووید۱۹ شرکت‌های فایزر و بیو‌ان‌‌تک را امروز ۱۷ دسمبر (۲۷ قوس) آغاز کرد.

مقامات صحی عربستان در اوایل هفته جاری از شهروندان و ساکنان این کشور خواستند که برای دریافت واکسین ثبت نام کنند. به گفتهٔ این مقامات واکسین برای همه رایگان خواهد بود.

توفیق الربیعه، وزیر صحت یکی از اولین افرادی بود که در مقابل دوبین رسانه ها این واکسین را دریافت کرد.

آقای ربیعه از مرکز واکسیناسیون به خبرنگاران گفت: "امروز آغاز تسکین این بحران است."

او افزود: "طی نه ماه گذشته، من با اضطراب تعداد موارد ثبت شده را نظارت می‌کردم. اما امروز، من با خوشحالی تعداد کسانی را که واکسین دریافت می‌کنند نظارت خواهم کرد."

او گفت که مراکز واکسیناسیون در سراسر پادشاهی ایجاد می شود. عربستان دو محموله واکسین شرک فایزر را روز چهارشنبه دریافت کرد.

تطبیق واکسین کووید۱۹ در عربستان آغاز شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:00 0:00

مقامات صحی عربستان گفته اند که واکسین طی چندین مرحله تطبیق خواهد شد. مرحله اول شامل افرادی است که بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند. در مراحل دوم و سوم افراد بالای ۵۰ سال واکسین خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها، تا اکنون بیش از شش هزار نفر در اثر بیماری کووید۱۹ در عربستان جان باخته و شمار مبتلایان آن به ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

اگرچه دولت عربستان چندین ماه پیش رفع محدودیت ها را آغاز کرد ، اما این کشور تاکنون از موج جدید عفونت ها جلوگیری کرده است.

XS
SM
MD
LG