لینک های دسترسی

Breaking News

بن سلمان: به تهدیدات منطقه بی درنگ پاسخ خواهیم داد


ولیعهد عربستان سعودی گفته است که ریاض خواهان جنگ در منطقه نیست، اما به گفتۀ وی برای رسیدگی به هر گونه تهدید به مردم و منابع حیاتی سعودی، بی درنگ رسیدگی خواهد کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در متن سخنرانی اش که امروز یک شنبه ۱۶ جون (۲۶ جوزا) نشر شده، ایران را به ایجاد تهدیدات امنیتی در منطقه متهم کرده است.

در جریان مصاحبه با روزنامه عربی زبان الشرق الاوسط، ولیعهد سعودی گفت که ایران در حملات اخیر به تانکر های نفت‌کش در خلیج عمان دست دارد.

ایران همچنان به راه اندازی حملات ۱۲ ماه می نیز متهم شده است که در آن چهار تانکر نفت‌کش در سواحل امارات متحده عرب آماج قرار گرفت که دو تانکر آن مربوط عربستان سعودی بود.

این در حالی است که ایالات متحده چند روز پیش، ایران را به حملات به تانکرهای نفت‌کش در تنگۀ هرمز مظنون عنوان کرد و آن حمله را کمپاینی برای شدت بخشیدن تنش‌ها در منطقه خواند.

ایالات متحده ایران را به استعمال ماین ها برای هدف قرار دادن تانکرهای نفت‌کش متهم کرد.

در این ارتباط، نوار تصویری سیاه و سفید نشر شده که به گفتۀ مقام‌های امریکایی در آن اعضای سپاه پاسداران یک ماین منفجر نا شده را از نزدیکی یک تانکر نفت کش جاپانی بیرون می‌کنند.

ایران ادعا های ایالات متحده را رد کرده و گفته است که آماده است نقش سازندۀ را برای تامین امنیت تنگه هرمز بازی کند.

عربستان سعودی همچنان ایران را به حمایت از شورشیان حوثی در یمن متهم می‌کند، گروهی که مسوولیت حمله راکتی هفتۀ گذشته بر یک میدان هوایی سعودی را به عهده گرفت.

حمله راکتی هفته گذشته شورشیان حوثی بر میدان هوایی شهر ابها ۲۶ زخمی برجا گذاشت.

XS
SM
MD
LG