لینک های دسترسی

Breaking News

آیا موجودات فرازمینی از نظام شمسی دیدار می‌کنند؟


پس از تحقیقات در مورد یک جسم اسرار آمیز سیگار مانند موسوم به "اومواموا" که در سال ۲۰۱۷ در داخل نظام شمسی دیده شده بود، پژوهشگران هنوز هم تعریف خاصی از آن ندارند اما ابراز اطمینان کرده اند که این جسم، سفینه فضایی مربوط به موجودات فرازمینی نبوده است.

شکل این شی که شبیه سیگار است، دانشمندان را مات و مبهوت ساخته که آیا "اومواموا" از نظامی دیگری وارد نظام شمسی شده بود یا نوعی از تکنالوژی فرازمینی بوده که می‌خواسته در کیهان کاوشگری کند.

پس از مطالعه تمامی معلومات به دست آمده، یک تیم بین المللی پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که شواهد و مدارکی موجود نیست که فرازمینی بودن "اومواموا" را تایید کند.

دانشمندان این موجود سیگار مانند سرخ‌رنگ را از ۱۴ اکتوبر سال ۲۰۱۷ تا دوم فبروری ۲۰۱۸، تا زمانی که دیگر قابل دید نبود، دنبال کردند.

اومواموا حدود ۸۰۰ متر طول داشت و دانشمندان می‌گویند دشوار است آنرا نوعی از شهاب آسمانی خواند.

ماتیو نایت، ستاره شناس در پوهنتون مریلند گفت: "اگر این شی به گونه ناگهانی و غیرقابل توصیف باز گردد، در آن صورت بدون شک میتوان گفت که در پی کاوشگری [در کیهان] بوده است."

اومواموا برای بار نخست توسط تلسکوپ پوهنتون هاوایی مشاهده شد. امواموا به زبان هاوایی "پیامبری از راه دور میرسد" معنی می‌دهد.

ترکیبات این شی سری باقی ماند و واضح نشد که آیا امواموا فقط یک سنگ بود یا فلز نیز در خود داشته است.

امواموا اکنون فراتر از سیاره زحل و در حال بیرون شدن از نظامی شمسی است.

XS
SM
MD
LG