لینک های دسترسی

Breaking News

ناکامی نیروهای ویژه امریکایی در نجات گروگانان خارجی


سربازان عملیات ویژه نیروهای بحری امریکا یا «نیوی سیلز»، ماه گذشته برای رهایی یک استاد پوهنتون امریکایی و همکار آسترالیایی اختطاف شده اش، یورش ناکامی را انجام دادند.

این سربازان ویژۀ امریکایی با شورشیان طالبان که آن دو استاد را در قید شان دارند جنگ مسلحانه سختی در یک محوطه دور دست در کوه های شرق افغانستان داشتند.

روزنامه نیویورک تایمز این خبر را روز پنجشنبه از قول مقام های امریکایی گزارش داد.

به گزارش این روزنامه، عملیات نجات چندین روز پس از آن راه اندازی شده است که کیوین کینگ، استاد امریکایی و تیموتی وییکس، استاد آسترالیایی به تاریخ هفتم ماه آگست از موترشان در کابل نزدیک ساختمان پوهنتون امریکایی افغانستان، توسط افراد مسلح اختطاف شدند.

مقام های امریکایی گفتند که اعضای گروه سیل، با حمایت نیروهای ویژه دیگر اردو موسوم به رنجر به فاصله چندین ساعت، موفق به نجات گروگان ها نشدند.

وزارت دفاع امریکا در بیانیه ای این یورش را برای نجات دو غیرنظامی تایید کرده است اما گفته است که گروگان ها در محل مظنون نبودند. هیچ امریکایی در آن عملیات کشته نشد اما شماری از شورشیان کشته شدند.

این یورش به گزارش فاکس نیوز به هدایت رئیس جمهور بارک اوباما اجرا شده بود.

مقام ها گفته اند که آنان تصور می کنند که آن مردان در قید شبکه حقانی است – گروهی که توانمند ترین و خشن ترین جناح طالبان است.

گروه حقانی شماری از اسرای بلند رتبۀ غربی را برای چندین سال در اسارت داشت که شامل بو برگدال سرباز امریکایی بود که در سال ۲۰۱۴ در تبادله اسرا با ایالات متحده رها گردید.

XS
SM
MD
LG