لینک های دسترسی

Breaking News

سنای امریکا 'طرزالعمل محاکمۀ ترمپ' را تایید کرد


در نخستین روز روند محاکمۀ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، در مجلس سنای کانگرس، سناتوران جمهوریخواه، طرزالعمل این روند را تایید و پیشنهاد سناتوران دموکرات مبنی بر حاضر ساختن شاهدان را رد کردند.

روند محاکمۀ دونالد ترمپ در مجلس سنا، دیروز (سه شنبه ٢١ جنوری) آغاز شد. رئیس جمهور ترمپ از سوی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا به سؤ استفاده از قدرت و ممانعت در برابر کار کانگرس متهم شده است.

دموکرات‌ها می‌خواهند تا در مورد این اتهامات که دونالد ترمپ به دلیل منافع سیاسی اش و رقم زدن سرنوشت انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری ایالات متحده توسط مداخلۀ خارجی، پول تصویب شده کمکی برای اوکراین را توقف داده بود، شاهدان را به مجلس حاضر کنند.

اما سناتوران جمهوریخواه سه شنبه شب (٢١ جنوری) مانع این خواست دموکرات‌ها شدند و گفتند که روند محاکمۀ رییس جمهور بل کلنتن در سال ١٩٩٩، باید رهنمود محاکمۀ دونالد ترمپ باشد.

پیش از روند محاکمۀ رییس جمهور ترمپ در مجلس سنا، سناتوران جمهوریخواه با تهیۀ یک طرزالعمل، برای طرفین دعوا مدت دو دو روز فرصت داده بودند که استدلال کنند و اسناد و شواهد دست داشته خود را در مجلس سنا ارایه کنند.

هر روز آن مساوی به ١٢ ساعت بود که در کل ٢۴ ساعت می‌شد. اما در نسخه تایید شده این ٢۴ ساعت در سه روز تقسیم شده که هر روز آن مساوی به هشت ساعت می‌باشد و این روند از امروز (چهارشنبه ٢٢ جنوری) آغاز می‌شود.

این تقسیم بندی در نتیجه پافشاری دموکرات‌ها صورت گرفته و باوجود آنکه پیشنهاد دموکرات‌ها مبنی بر حاضر ساختن شاهدان به مجلس در این طرزالعمل شامل نیست، اما مجلس سنا این صلاحیت را دارد که در جریان روند محاکمه و در صورت حس ضرورت، با ٥١ رای موافق، شاهد و یا شاهدان را به مجلس بخواهد.

سنای امریکا 'طرزالعمل محاکمۀ ترمپ' را تایید کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:45 0:00

XS
SM
MD
LG