لینک های دسترسی

Breaking News

گانگرس امریکا جلو فروش تسلیحات نظامی را به عربستان می‌گیرد


انتظار می‌رود مجلس سنای کانگرس ایالات متحده در جریان هفتۀ جاری، در مخالفت با فروش تسلیحات نظامی امریکا به عربستان سعودی و امارات متحده عرب رای بدهد.

قانونگذاران امریکایی در مورد سابقۀ حقوق بشرعربستان سعودی، نقش این کشور در جنگ یمن و کشته شدن یک خبرنگار - جمال خاشقجی – خشمگین اند.

قراردادهای فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات، هشت میلیارد دالر ارزش دارد.

ادارۀ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده تلاش داشت تحت نام اعلام حالت ملی اضطرار برای خنثا کردن تهدیدات ایران، از مرور این قراردادها توسط کانگرس جلوگیری کند.

لندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه میگوید که روابط با سعودی خراب شده است: "روابط کنونی با عربستان سعودی برای امریکا کارا نیست... تا زمانی که وضعیت در عربستان سعودی تغییر نیابد، دنبال این موضوع را رها نخواهم کرد."

کرس مورفی، سناتور دموکرات می‌گوید که اختطاف و قتل نویسنده واشنگتن پوست، جمال خاشقجی، توسط مامورین ویژه عربستان در ترکیه، باعث کشیدگی روابط شد.

او افزود": چه نوع متحد، یک شهروند کشورش را اختطاف می‎کند، او را به قونسلگری میاورد، پارچه پارچه کرده و سپس ناپدید اش می‌کند. شهروندی که می‌خواست ازاش حفاظت کنیم. سرشت این اتحاد ]با عربستان سعودی[ فاش شده است."

ماه ها پس از آنکه مجلس سنا به مشکل فیصله نامه پایان حمایت ایالات متحده از حملات هوایی به رهبری سعودی در جنگ خونین یمن را تصویب کرد، این مجلس اکنون برخلاف فروش بم ها، مهمات رهبری شده و حمایت نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عرب رای خواهد داد.

گانگرس امریکا جلو فروش تسلیحات نظامی را به عربستان می‌گیرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:46 0:00

XS
SM
MD
LG