لینک های دسترسی

Breaking News

سکس سبب افزایش طول عمر می شود - پژوهش


سکس باعث رشد حجرات آن قسمت مغز می شود که مسوول حافظه است.
سکس باعث رشد حجرات آن قسمت مغز می شود که مسوول حافظه است.

پژوهشگران می گویند که برقراری رابطۀ جنسی درست می تواند به افزایش طول عمر انسان کمک کند.

هنگام رابطۀ جنسی، اوکسیتوسین تولید می شود، هورمونی که به گفتۀ داکتر آرون غوش متخصص سلامت جنسی در شفاخانۀ اسپایر در لیورپول سبب کاهش حالت تدافعی فرد و اعتماد بیشتر به شریک جنسی می شود.

اوکسیتوسین که در بدن زنان بیشتر تولید می شود، همچنان باعث تقویت پیوند ها شده و حس همدلی را تقویت می کند. تا کنون مشخص نیست که چرا این هورمون در بدن زنان بیشتر تولید می شود.

اما مشکل اینجا است که بدن فرد نمی تواند تشخیص دهد که آیا با کسی که رابطۀ جنسی دارد، متعهد و در داخل دایرۀ زناشویی است یا غیر متعهد و بیرون از این دایره. در هردوصورت، هورمون اوکسیتوسین در جریان مقاربت جنسی در بدن تولید خواهد شد.

دکتر غوش همچنان می گوید اما در مردان پس از ارضای جنسی، هورمونی اصلی که تولید می شود دوپامین یا هورمون لذت آور است که می تواند اعتیاد آور باشد. از همین رو است که به گفتۀ وی مردان زیادی به سکس معتاد شده اند.

خبر بد و خبر خوب

بسیاری می دانند که با افزایش سن، حجرات مغز انسان نیز کاهش می یابد. گفته می شود زمانی که انسان به ۳۵ سالگی می رسد، رقم نا امیدکنندۀ معادل ۷۰۰۰ سلول مغزی در هر روز از بین می رود.

اما پژوهشگران دانشگاه معتبر پرینستون در ایالات متحدۀ امریکا می گویند که داشتن رابطۀ جنسی به طور مرتب، می تواند باعث رشد حجرات جدید در مغز شود، به این ترتیب به هر پیمانه که مقاربت جنسی بیشتر باشد به همان اندازه حجرات بیشتر در مغز تولید خواهد شد.

پژوهشی که بالای حیوانات انجام شده و در ژونال کتابخانۀ عامۀ علوم نشر شده است، در یافته است که سکس باعث رشد حجرات در آن قسمت مغر می شود که مسوول حافظه و یادگیری است. فشار های روانی و افسردگی سبب کوچک شدن این قسمت مغز می شود، اما ورزش و سکس می تواند از این روند جلوگیری کند.

به نوشته دیلی میل، برخی شواهد نشان می دهد که افراد مسن که از نظر جنسی فعال اند نیز ممکن کمتر از سایر همسالان شان به بیماری های نظیر الزایمر و زوال عقلی مبتلا شوند. سکس می تواند جریان رسیدن خون را به مغز بیشتر کند و به بالا رفتن سطح آکسیجن در دماغ کمک کند.

بری کمیساروک، استاد روانشناسی در دانشگاه راتگرز ایالات متحده می گوید که تصاویر ام.آر.آی نشان می دهد که هنگام ارضای جنسی، حجرات مغز –نیورنها- فعالیت بیشتری دارند و در این حالت آکسیجن بیشتری را مصرف می کنند.

خواب آور و تقویت کنندۀ استخوان

دانشمندان همچنان پی برده اند که سکس می تواند به خواب بهتر کمک کند.

به گفتۀ دکتر غوش، اگر کسی مشکل خوابیدن دارد، می تواند به جای خوردن داروهای خواب آور، سکس داشته باشد. او می گوید در حقیقت، سکس شبانه بهتر از سکس اول صبح است چرا که بدن پس از رابطه جنسی می خواهد استراحت کند، نه اینکه برای کارکردن و رفتن به اداره آماده شود.

به گفتۀ پژوهشگران امریکایی، زنانی که هر هفته سکس داشتند، سطح استروجن در بدن آنان تقریبا دو برابر زنانی بود که سکس نداشتند.

هورمون استروجن برای سلامت استخوان اهمیت زیادی دارد و نبود آن پس از سن ناباروری زنان، با پوکی استخوان مرتبط دانسته شده است.

XS
SM
MD
LG