لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در امریکا ۱۰ زخمی برجا گذاشت


پولیس و شاهدان محل در شهر میامی ایالت فلوریدا روز جمعه ششم جنوری (۱۶ جدی) گفتند که در اثر گلوله باری ناوقت پنج‌شنبه شب در بیرون یک رستوران در این شهر ۱۰ نفر زخمی شدند.

به گفتهٔ پولیس،‌ این گلوله‌باری ساعت هشت شب به وقت محل در نزدیکی یک رستوان به نام "The Licking" صورت گرفت. یک شاهد گفته است که صدای شلیک ۱۲ مرمی را شنیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این گلوله‌باری ۱۰ نفر زخمی شده اند. +

پولیس زخمی شدن چندین نفر را تایید کرده، اما شمار دقیق آن را مشخص نکرده است. در این گلوله‌باری کسی کشته نشده است و از وضعیت زخمیان تا حالا معلوماتی در دست نیست.

روزنامهٔ امریکایی موسوم به "The Miami Herald" گزارش داده است که زخمیان به شفاخانه انتقال یافته‌اند. این روزنامه اوایل صبح جمعه گزارش داد که تا کنون در ارتباط گلوله‌باری پنجشنبه شب کسی دستگیر نشده است.

یک مقام امنیتی به تلویزیون میامی گفته است که آنان در مورد ویدیو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی نشر شده و همچنین کمره‌های نظارتی تحقیق می‌کنند تا هویت شخص مهاجم شناسایی شود.

این گلوله‌باری یک روز پس از آن رخ داد که مقامات ایالت یوتا گفتند پولیس جسد هشت عضو یک خانواده، از جمله پنج کودک را که به ضرب گلوله کشته شده اند، روز چهارشنبه چهارم جنوری (۱۴ جدی) در خانه‌ای در شهرک ایناک پیدا کردند.

خشونت ناشی از اسلحه در کم از کم سه دههٔ اخیر در ایالات متحده رو به افزایش بوده و بر اساس آمار وبسایت آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ششم جنوری سال روان میلادی،‌ ۶۴۸ نفر در اثر خشونت با اسلحه در سراسر این کشور کشته شده اند. از این میان، ۲۵۲ نفر به طور عمدی و غیر عمدی به قتل رسیده اند و ۳۹۶ نفر دیگر خودکشی کرده اند. آرشیف خشونت مسلحانه گفته است که در این مدت، ۵۴۴ نفر دیگر توسط اسلحه زخمی شده اند.

بر اساس آمار وبسایت آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۲ میلادی، ۴۴۱۵۴ نفر به ضرب گلوله در سراسر ایالات متحده کشته شده اند.

در این میان، ۲۰۰۶۴ نفر در خشونت‌های گوناگون از جمله قتل و گلوله‌باری جمعی کشته شده اند و ۲۴۰۹۰ نفر با اسلحه خودکشی کرده اند.

XS
SM
MD
LG