لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری دسته جمعی در ناروی دو کشته و ۲۱ زخمی برجا گذاشت


در اثر گلوله باری جمعه شب ۲۴ جون (سوم سرطان) در اسلو، پایتخت ناروی،‌ دست کم دو نفر کشته و حداقل ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند.

توره بارستاد،‌ سخنگوی پولیس، گفته است که از جمله زخمیان، ۱۴ نفر که در اثر این گلوله باری مجروح شده اند، زیر تداوی قرار دارند و هشت تن از این زخمیان،‌ در شفاخانه بستری شده اند.

پولیس ناروی گفته است که در مورد این گلوله باری که احتمالاََ حملهٔ تروریستی باشد،‌تحقیقات را آغاز کرده است.

مقام‌های پولیس صبح شنبه ۲۵ جون (چهارم سرطان) در یک کنفرانس خبری گفت که مرد مهاجم شهروند ناروی‌ و ایرانی تبار است و پس از این گلوله باری دستگیر شده است.

پولیس گفته است که این مرد سابقهٔ جرمی داشته و نیروهای امنیتی او را می‌شناختند اما نه به دلیل ارتکاب جرایم بزرگ.

پولیس گفته است که دو میل اسلحه- یک تفنگچه و یک تفنگ اتومات - در ارتباط به این حملهٔ مرگبار به دست آمده است.

این حمله در بیرون محوطهٔ لندن پاپ‌،‌ یک میخانهٔ معروف ساعاتی قبل از رسم گذشت غرور اسلو به وقوع پیوست. در این منطقه بیشتر همجنسگرایان و دگر باشان جنسی به سر می برند. سازمان‌دهندگان این رسم گذشت به مشوره پولیس همه رویداد مرتبط به این رسم گذشت را لغو کردند.

یوناس گار استور، صدراعظم ناروی،‌در فیسبوک گفته است که :"گلوله باری امشب در خارج از میخانه لندن در اسلو یک حمله ظالمانه و عمیقاً تکان‌دهنده به مردم بی‌گناه بود."

آقای استور گفته است که تا حال علت و انگیزهٔ این گلوله باری واضح نشده است، اما این رویداد موجب ایجاد ترس و اندوه برای جامعهٔ همجنسگرایان و دگرباشان جنسی شده است

صدراعظم ناروی خطاب به همجنسگرایان و دگرباشان جنسی گفته است که "ما در کنار شما ایستاده ایم."

ناروی نسبتاََ مصوون است، اما این کشور شاهد حملات راست گرایان افراطی بوده است. بدترین گلوله باری دسته جمعی در سال ۲۰۱۱ میلادی در این کشور رخ داد که یک مرد مسلح نخست بم را در اسلو انفجار داد که در اثر آن هشت نفر کشته شد و سپس در جزیرهٔ اوتویا گلوله باری کرد که در اثر آن ۶۹ نفر کشته شدند.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، یک راست گرای افراطی نخست خواهر ناتنی خود را کشت و سپس بر یک مسجد گلوله باری کرد،‌ اما قبل از اینکه به کسی آسیب برساند،‌ مغلوب شد.

XS
SM
MD
LG