لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیق سیگار درباره موجودیت غیرواقعی ده ها مرکز صحی


سیگار یا اداره مفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان تحقیقات در مورد برنامه مشارکت قراردادهای صحی در افغانستان را چهارشنبه نشر کرد.

سیگار، اداره ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (یو اس ای آی دی) را به خاطر این برنامۀ به ارزش ۲۱۰ میلیون دالری زیر تحقیق قرار داده است.

مطابق این تحقیق، اداره امریکا برای انکشاف بین المللی باید به سیگار توضیح دهد که معلومات درست درمورد ۵۱۰ کلینیک صحی با بودجه برنامه مشارکت قراردادهای صحی دارد یا نه.

اداره ایالات متحده برای انکشاف بین المللی تمویل ۶۱۴ مرکز تسهیلات صحی را تحت برنامه مشارکت قراردادهای صحی ادعا کرده است.

سیگار گفته است تحلیل ابتدایی معلومات آشکار ساخته است که ۹۰ کلینیک مطابق اطلاعات وجود ندارد، ۱۳ مرکز هم آهنگی تکراری است، ۱۳ مرکز هم آهنگی داخل افغانستان شناسایی نشده است، ۳۰ مرکز هم آهنگی با گزارش ولایت مطابقت ندارد، و ۱۲ مرکز هم آهنگی با معلومات ولسوالی همخوانی ندارد.

سیگار از این اداره خواسته تا رقم درست محل تسهیلات صحی، یا تاییدی از مکان فیزیکی یا موجودیت آن کلینکی های صحی را به سیگار فراهم کند.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG