لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن شش غیر نظامی به شمول یک عالم دینی در افغانستان


مولوی محمد یونس شمع خیل
مولوی محمد یونس شمع خیل

مقامات ولایت لغمان می گویند که در نتیجۀ یک انفجار روز جمعه در ولایت آن ولایت به شمول یک عالم دینی چهار نفر غیر نظامی کشته شد و ۱۲ غیر نظامی دیگر زخمی گردید.

مقامات ولایت لغمان می گویند که حمله برمولوی محمد یونس شمع خیل در چهارراهی شهرک سلطان غازی بابا واقع در مهترلام، مرکز ولایت لغمان، صورت گرفت که در نتیجۀ آن آقای شمع خیل، محافظ اش و دو غیرنظامی دیگر کشته شدند.

سرحدی ځواک، سخنگوی ولایت لغمان، به صدای امریکا گفت که در آن حمله١٢ غیر نظامی دیگر نیز، زخمی شدند.

انفجار زمانی صورت گرفته است که مولوی شمع خیل بعد از ادای نماز جمعه به طرف خانه خود در حرکت بود.

آقای ځواک می گوید که مولوی شمع خیل در آن منطقه، ملا امام یک مسجد بود و اکثر اوقات به طرفداری از نظام موجود صحبت می کرد.

در همین حال، توفیق، یک شاهد، می گوید که حالت زخمی ها نگران کننده است و یک تعداد از محصلین نیز در میان زخمی ها شامل اند

حمله در هرات

در همین حال، مقام های امنیتی ولایت هرات می گویند در اثر حملۀ افراد مسلح در ولسوالی شیندند آن ولایت، دو نمازگذار کشته شدند.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت هرات، می گوید این حمله از سوی افراد مسلح ناشناس بر یک مسجد در ولسوالی شیندند این ولایت بوقوع پیوسته است.

آقای ولی زاده می گوید زمانی که نمازگذاران در داخل یک مسجد در منطقه "سلطان آباد" ولسوالی شیندند حضور داشتند،، چند فرد مسلح ناشناس بر این افراد گلوله باری کردند.

سخنگوی قوماندانی امنیه هرات می گوید در نتیجه این حمله مسلحانه ؛ یک متنفذ قومی همراه با پسرش که معلم اداره معارف بود، جان باخته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات، می گوید وضعیت مجروحین این رویداد نگران کننده نیست، و در بین زخمیان این رویداد یک پسر بچه ۱۶ ساله نیز شامل است.

تا حال فرد و یا گروهی مسوولیت این رویداد را بعهده نگرفته است.

شیندند یکی از ولسوالی های نا آرام ولایت هرات است که طالبان در آن حضور چشمگیر دارند.

اخیراً حملات مخالفان مسلح بر عالمان دینی بیشتر شده است.

روز دوشنبه هفته گذشته نیز نشست علمای دینی در تالار لویه جرگه در کابل، آماج حملۀ انتحاری قرار گرفت که در نتیجه به شمول عالمان دینی، هفت تن جان باخته و ۲۲ تن زخمی شدند.

دو شب قبل نیز افراد وابسته به گروه طالبان بعد از ادای نماز تراویح به دروازه خانه مولوی عبدالسلام، خطیب مسجد جامع قریه "اوغه" ولسوالی زنده جان ولایت هرات رفته و بعد از بیرون کردن این مولوی از خانه اش ، او را در مقابل چشم اعضای خانواده اش به گلوله بستند.

XS
SM
MD
LG