لینک های دسترسی

Breaking News

ششمین واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان ثبت شد


از آغاز سال ۲۰۱۷ تا اکنون شش واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است
از آغاز سال ۲۰۱۷ تا اکنون شش واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است

مقام‌های ریاست صحت عامۀ ولایت زابل گفته اند، این واقعۀ مثبت پولیو در روستای زیارت ولسوالی ارغنداب این ولایت ثبت شده است.

داکتر لعل‌محمد توخی، رئیس صحت عامۀ زابل به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، هیأت وزارت صحت عامه از کندهار و کابل به ساحه رسیده است و بخش‌های دیگر ولسوالی را نیز تحت تحقیق قرار می‌دهد.

به گفتۀ مقام‌های صحی زابل، کودک مبتلا به فلج پولیو، پسر چهارساله است که در روستای زیارت ولسوالی ارغنداب در ۸۰ کیلومتری قلات مرکز زابل زندگی می‌کند.

مقام‌های صحی زابل گفته اند که ریشۀ اصلی ویروس پولیو که این کودک مبتلا شده است، به ساحۀ قلعۀ عبدالله مربوط به شهر کویتۀ پاکستان در آن سوی خط دیورند بر می‌گردد.

با آنکه بخش‌های اعظم ولسوالی ارغنداب از کنترول دولت خارج است؛ اما رئیس صحت عامۀ زابل گفت که در تمام ولسوالی‌ها کمپاین پولیو عملی شده است.

سید کمال‌شاه سخنگوی پروگرام پولیو در دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونسیف) به صدای امریکا گفت که ثبت واقعۀ جدید پولیو برای آنان نگران‌کننده است.

او افزود که کمپاین‌های پولیو در ولسوالی ارغنداب تطبیق شده است؛ اما اکنون اعضای پروگرام پولیو آمادگی می‌گیرند که برای وقایه کودکان، گام‌های تازه را بردارند.

از آغاز سال روان میلادی تا اکنون، اکثریت واقعات مثبت پولیو در افغانستان، در ولایات جنوبی این کشور ثبت شده است.

پیش از زابل، پنج واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است که شامل دو واقعه در ولایت کندهار، دو واقعه در هلمند و یک واقعه نیز در کندز می‌باشد.

XS
SM
MD
LG