لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای 'تلفات سنگین' نظامیان افغان در هلمند


رئیس کمیسیون دفاعی مشران جرگه افغانستان و سناتور هلمند ادعا دارد که در درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در ولسوالی سنگین هلمند، ۶۵ نظامی افغان کشته شده اند.

هاشم الکوزی، سناتور ولایت هلمند گفت "ساعت ۸:۰۰ شام جمعه جنگ شروع شد که تا صبح روز بعد ادامه داشت، در این جنگ، ۴۸ سرباز اردو، هفت سرباز پولیس و ۱۰ پولیس محلی کشته شده اند."

آقای الکوزی به صدای امریکا گفت که در این درگیری کم از کم ۴۰ نظامی دیگر افغان زخمی شده اند.

به گفته آقای الکوزی، پس از این حمله طالبان، شماری از سربازان اردو برای کمک به نظامیان دیگر به محل اعزام شدند که در مسیر با کمین طالبان برخوردند و در نتیجه "تلفات سنگین" را متحمل شدند.

مقام‌های محلی هلمند کشته شدن "ده‌ها" سرباز امنیتی افغان در جنگ دو روزه ولسوالی سنگین این ولایت را تایید می کنند.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند به صدای امریکا گفت که به دلیل قطع ارتباطات تلیفونی، شمار دقیق کشته شدگان مشخص نیست.

وزارت دفاع ملی نیز نبرد شدید میان قوای افغان و طالبان را در ولسوالی سنگین ولایت هلمند تایید، اما در مورد میزان تلفات قوای افغان جزییاتی ارایه نکرده است.

قیس منگل، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در گفتگو با صدای امریکا تاکید کرد که در این درگیرها به نظامیان افغان تلفات وارد شده است اما شمار دقیق آن روشن نیست.

آقای منگل افزود: " جنگ به گونهٔ شدید آن در این ولایت جریان دارد، در این درگیری‌ها به طالبان تلفات وارد شده است، شماری از نیروهای دفاعی افغان هم در این درگیرها، کشته و زخمی شده اند؛ اما به آن اندازه نیست که ادعا شده است".

هلمند در جنوب افغانستان یکی از ولایت های نا امن است که طالبان در شماری از ولسوالی های آن حضور گسترده دارند.

XS
SM
MD
LG