لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای وارد شدن تلفات بر طالبان و نظامیان افغان در کندز


مقام‌های امنیتی در زون شمال‌ افغانستان ادعا دارند که در یک عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی و با پشتیبانی هوایی نظامیان خارجی، ۵۸ جنگجوی طالبان کشته شده و یازده تن دیگر زخمی شده اند.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال و شمال‌شرق افغانستان روز شنبه (سوم حمل) به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که در این عملیات ده پایگاه هراس‌افگنان در ساحات تلوکه و گورتپه مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کندز تخریب کرده اند.

او گفت: "۵۸ نفر کشته است و یازده نفر زخمی است در بین کشته شده ها افراد کلیدی طالبان شامل است این عملیات، از عملیات‌های هدفمند قطعات خاص با حمایت هوایی ماموریت حمایت قاطع بوده و همچنان قطعه خاص امنیت ملی ده موضع مهم طالبان را تخریب کرده اند."

آقای رضایی افزود که در این درگیری‌ها چهار تن از نیروهایکوماندو کشته شده و پنج تن دیگر زخم برداشته و در این عملیات‌های هوایی و زمینی به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.

در همین حال، طالبان ادعا کرده اند که در این درگیری‌ها به نظامیان افغان و نیروهای خارجی تلفات وارد کرده اند، در خبرنامهٔ این گروه آمده است که در این درگیرها، پنج نظامی امریکایی و ۱۳نیروی امنیتی افغان در کندز کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG