لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری سنگین شاهراه‌های کابل - بامیان و کابل - غور را بست


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گویند که در اثر برفباری‌ سنگین، شاهراه‌های کابل - بامیان و کابل - غور به روی ترافیک مسدود شده است.

حمیدالله مصباح، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه سوم جنوری (۱۳ جدی) به خبرنگاران گفت که در حال حاضر، بسیاری از مسیرها به ولایات مرکزی به ویژه ولایت بامیان و دایکندی به روی ترافیک مسدود است.

آقای مصباح افزود که در مسیر راه بامیان افزون بر برفباری سنگین، طوفان و تندباد‌های شدید جریان دارد و ممکن این وضعیت تا چند ساعت دیگر ادامه یابد.

در حال حاضر کوتل‌های قوناق، شاتو، کرمان و حاجی‌گک که دایکندی را با بامیان و بامیان را با کابل وصل می‌کند، به روی ترافیک مسدود است.

آقای مصباح همچنین گفت که از شب گذشته به این‌سو، برفباری‌های شدید سبب مسدون شدن شاهراه غور – هرات و غور – کابل شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آن جریان دارد.

بر اساس معلومات این وزارت در حال حاضر، برفباری‌های سنگین در اکثر ولایات این کشور، به شمول کابل جریان دارد.

برفباری در سالنگ

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها می‌گوید که برفباری در شاهراه سالنگ جنوبی و شمالی توام با طوفان جریان داشته و این شاهراه در حال حاضر به روی موترهای باربری مسدود است.

این ریاست با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عملیات برف‌پاکی و گشت زنی گزمه‌های سیار ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها به منظور عبور بهتر و مصونیت مسافران در نقاط آسیب‌پذیر جریان دارد.

این ریاست گفته است که با ریزش سنگین برف، در حال حاضر موترهای باربری در دو قسمت شاهراه سالنگ به گونۀ موقت توقف داده شده اند.

بر اساس معلومات این ریاست، ضخامت برف در سالنگ شمالی، ۴۷ سانتی‌متر و در سالنگ جنوبی به ۴۰ سانتی‌متر رسیده است.

XS
SM
MD
LG