لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری سنگین؛ شاهراه سالنگ و غور - کابل به روی ترافیک بسته شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها می‌گوید که این شاهراه از دیروز به این‌سو به دلیل برفباری‌های سنگین و تندباد‌ها به روی ترافیک مسدود شده است.

عبدالبشیر افغان‌زوی، رییس این اداره روز یکشنبه ۲۷ دسمبر (هفتم جدی) گفت که در حال حاضر برفباری‌ها، توام با طوفان شدید در سالنگ ادامه دارد که ذخامت برف در سالنگ شمالی به یک متر و در سالنگ جنوبی به ۵۰ سانتی متر می‌رسد.

آقای افغان‌زوی افزود که عملیات پاک‌سازی این شاهراه صبح امروز در سالنگ شمالی آغاز شد، اما به دلیل طوفان شدید، قوای کار ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها تا اکنون نتوانسته کار پاکاری را در سالنگ جنوبی آغاز کند.

مسوولان این اداره همچنان می‌گویند که تا اکنون دو برفکوچ در سالنگ شمالی و جنوبی سرازیر شده و احتمال دارد که این شاهراه تا چندین ساعت دیگر به روی ترافیک مسدود بماند.

شاهراه سالنگ دست‌کم ۱۰ ولایت شمال و شمال شرق افغانستان را با مرکز و ولایات دیگر وصل می‌کند که از آغاز فصل زمستان امسال تا اکنون این نخستین‌بار است که به روی ترافیک بسته می‌شود.

بسته‌شدن شاهراه غور – کابل

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان می‌گوید که به دلیل برفباری‌های شدید شاهراه غور – کابل و غور – هرات به روی ترافیک مسدود شده است.

این وزارت افزوده که پس از بهبودی وضعیت هوا، روند پاک‌کاری این شاهراه را هرچه زودتر آغاز خواهد کرد.

این وزارت تاکید کرده که ریاست‌های مبارزه با حوادث طبیعی و فواید عامۀ ولایت غور آمادگی‌ها برای بازگشایی این شاهراه را روی دست گرفته اند.

این در حالی است که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان گفته است که بر اساس پیش‌بینی ریاست هواشناسی این کشور، ولایت‌های نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پنجشیر، پروان، بغلان، کابل، سمنگان، بدخشان، تخار، کندز و شاهراه سالنگ گواه برفباری‌ و بارندگی‌های شدید، همراه با سرازیر شدن سیلاب‌ها خواهند بود.

XS
SM
MD
LG