لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان یک میلیون کاربر فیسبوک دارد


وزارت مخابرات می گوید که در ۲۵ ولایت افغانستان شش میلیون نفر به انترنت دسترسی دارد.
وزارت مخابرات می گوید که در ۲۵ ولایت افغانستان شش میلیون نفر به انترنت دسترسی دارد.

فعالان جامعه مدنی در افغانستان می گویند که در پی گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، انستاگرام و تویتر بوده و تلاش دارند برنامه های آموزشی طرز استفاده از این رسانه ها را نیز راه اندازی کنند.

فعالان همچنان می گویند که بلند بردن سطح آگاهی مردم از وضعیت افغانستان با استفاده از رسانه های اجتماعی، از اهداف دیگر آنان است و به همین منظور کنفرانس دو روزه با شرکت ۱۶۰ تن از فعالان مدنی ۳۴ ولایت در کابل دایر شده است.

این در حالی است که بر اساس معلومات مقامات وزارت مخابرات هم اکنون حدود یک میلیون نفر در افغانستان از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک استفاده می کنند و در ۲۵ ولایت شش میلیون نفر به انترنت دسترسی دارد.

برگزار کنندگان این نشست باور دارند که رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر در شبکه سازی و بلند بردن سطح آگاهی مردم نقش قابل ملاحظه دارد و باید این شبکه ها در افغانستان گسترش یابد.

این برنامه به همکاری ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین الملللی یا USAID و ایمپشن افغانستان که اولین نهاد رسانه های دیجیتالی در افغانستان است، راه اندزی شد.

ابتکار و نوآوری

احمد شجاع یکی از برگزار کنندگان این برنامه به صدای امریکا گفت که در چارچوب این برنامه نه تنها آموزش هر سه شبکۀ اجتماعی فیسبوک، انستاگرام و تویتر داده می شود، بلکه آموزش استفادۀ مبتکرانه و نوآورانه از این شبکه را در راستای بسیج اجتماعی نیز مد نظر است.

آقای شجاع می گوید که کاربرد دیگر مورد نظر این است تا با استفاده از شبکه های اجتماعی، سطح آگاهی مردم در قبال مسایل افغانستان و مسایل اجتماعی بلند برده شود.

فعالان می گویند که رسانه های اجتماعی در انتخابات سال جاری نقش بسیار قابل ملاحظه و مثبت داشت و تلاش می شود تا مردم نیز ترغیب شود که از این طریق در مبارزه علیه فساد نیز سهیم شوند.

فعالان جامعه مدنی همچنان می گویند که مردم با استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان وسیلۀ ارتباط می توانند به مقامات حکومتی به صورت دوامدار وعده هایی را یاد آوری کنند که در جریان کمپاین های انتخاباتی به مردم داده شده بود.

شرکت کننده گان این کنفرانس می گویند که از طریق رسانه های اجتماع مردم میتوانند با فعالان جامعه مدنی در داخل و خارج کشور ارتباط برقرار کنند و سطح فکری خود را بلند ببرند.

XS
SM
MD
LG