لینک های دسترسی

Breaking News

تابوهای اجتماعی در اندونیزیا مبارزه با کروناویروس را دشوار کرده است


مقام‌های اندونیزیایی گفته اند که به دلیل تابوهای اجتماعی، شمار زیاد مردم در آن کشور حاضر نیستند که آزمایش کووید۱۹ شوند و این وضعیت چالشی را در زمینۀ مبارزه با کروناویروس در آن کشور ایجاد کرده است.

اندونیزیا بلندترین میزان ابتلا به کروناویروس را در جنوب شرق آسیا دارد. بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح چهارشنبه ۲۴ جون (چهارم سرطان) واقعات کووید۱۹ در آن کشور به بیش از ۴۹ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به ۲۵۷۳ مورد رسیده است.

خبرگزاری رویترز از قول مقام‌های اندونیزیایی گزارش داده است که با وصف شیوع سریع کووید۱۹ در ساحاتی که این بیماری شیوع زیاد و محراقی دارد، مردم به ویژه دوکانداران و دستفروشانی که در بازارهای مزدحم کار می‌کنند از دادن نمونه برای آزمایش کروناویروس ابا می‌ورزند.

جسمان ریزال، سخنگوی نیروی ویژۀ کاری مبارزه با کووید۱۹در سوماترا در مورد امتناع مردم از آزمایش کروناویروس به خبرگزاری رویترز گفت: "شاید ترس باشد، شاید شوک روانی باشد، نیاز داریم در مورد انگیزه‌های آن کاوش کنیم. حکومت باید اقدامات وادار کننده را در پیش گرفته و مردم را بیاموزاند".

اندونیزیا با جمعیت ۲۷۰ میلیون نفر، چهارمین کشور پرنفوس جهان است. اما نفوس این کشور پراگنده بود و در ۱۸۰۰۰ جزیره که قلمرو آن کشور را شکل داده است، ساکن اند.

در بخش‌های دیگر اندونیزیا، مثل جاوا و کالیمانتان، برخی روستانشینان اجازۀ خاکسپاری اجساد کسانی را نداده اند که در اثر کووید۱۹ درگذشته اند. آنان هراس دارند که دفن این اجساد ممکن از طریق خاک سبب انتشار مرض شود.

شماری از داکتران اندونیزیایی به خبرگزاری رویترز گفته اند که برخی بیماران که اعراض و علایم کووید۱۹ هم در نزد شان بارز بوده است، از ترس اینکه "بدنام و ننگین" خواهند شد، از رفتن به شفاخانه‌های مخصوص این بیماری ابا ورزیده اند.

در یک محلۀ دیگر در شهر سولاویسی اندونیزیا، مردم در چندین مورد اجساد بستگان شان را که در اثر کووید۱۹ درگذشته بودند به زور از نزد کارکنان شفاخانه گرفته اند تا آنان را به گونۀ اسلامی کفن و دفن کنند.

بر اساس پروتوکول‌های موجود در اکثر کشورهای جهان، کسانیکه در اثر ابتلا به کووید۱۹ می‌میرند، اجساد آنان باید توسط کارکنان صحی به گونۀ مصوون ضد عفونی شده و به خاک سپرده شود.

مشکل دیگری که داکتران و مسوولان صحی در اندونیزیا از آن شاکی اند، عدم رعایت فاصلۀ فزیکی در برخی نقاط آن کشور است که می‌تواند زمینه ساز انتشار مرض باشد.

XS
SM
MD
LG