لینک های دسترسی

Breaking News

پارلمان سومالیا صدراعظم جدید را تایید کرد 


اعضای پارلمان سومالیا روز شنبه ۲۵ جون (چهارم سرطان)‌ تقرر همزه عبدی بری را به عنوان صدراعظم جدید این کشور تایید کردند.

بیشتر از۲۰۰ عضو پارلمان در موگادیشو، پایتخت سومالیا، روز شنبه در جلسه حضور داشتند و به اتفاق آرا از انتصاب عبدی حمایت کردند.

آقای عبدی در یک مصاحبه اختصاصی به صدای امریکا گفت که در نظر دارد " یک ادارهٔ موثر را تشکیل خواهد داد تا به وضعیت کنونی رسیدگی کند."

عبدی گفت:" من یک حکومتی را تشکیل خواهم داد که اولولیت های اساسی اداره جدید من را ازجمله امنیت ، مقابله با خشکسالی ، آشتی و توسعه را بتوانند به پیش ببرد."

صدراعظم جدید سومالیا افزود" من از قانونگذارن از این که بالای من اعتماد کرده اند، ابراز اطمینان میکنم. میدانم که این مسولیت و اعتماد با مشکلات بزرگی همراه است. "

یکی از بزرگترین مشکلاتی که حکومت سومالیا با آن مواجه است، مبارزه در برابر گروه اسلامگرای الشباب وابسته به شبکه القاعده است و هنوز این گروه مناطق زیادی را در جنوب و مرکز سومالیا در کنترول خود دارد. این گروه هنوز هم در شهر های بزرگ سومالیا از جمله موگادیشو حملات انتحاری و قتل ها را سازماندهی می کند.

گروه الشباب از بیش از ده سال است که تلاش دارد حکومت مرکزی در موگادیشو را سقوط دهد. این گروه همچنان حملات مرگباری را در کینیا و یوگاندا،‌ دو کشور دیگر افریقایی راه انداز کرده است.

XS
SM
MD
LG