لینک های دسترسی

Breaking News

سفر به مهتاب: ناسا فضانوردان را معرفی کرد


ادارهٔ ملی تحقیقات فضایی امریکا (ناسا) ۱۸ فضانورد را به طور رسمی برای برنامه جدید سفر به کره ماه معرفی کرد.

اولین گروه فضانوردان پروژهٔ "ارتمیس" شامل نه مرد و نه زن می‌باشد. نیمی از آن‌ها قبلاً به فضا رفته اند. دو نفر از فضانوردان پروژهٔ ارتمیس، ویکتور گلوور و کیت روبینز، در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی مشغول خدمت استند.

‌ پروژه ارتمیس شامل مراحل مختلفی، از جمله اعزام فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۴، و حضور پایدار در این کره است؛ ماموریتی که زمینه‌ ساز اعزام فضانوردان به مریخ خواهد بود.

دو فضانورد دیگر پروژه ارتمیس، کرستینا کوچ و جسیکا میر استند. این دو فضانورد اولین زنان اند که خارج از ایستگاه فضایی بین المللی در فضا پیاده روی کردند.

مایک پنس، معاون رییس جمهور که در مراسم معرفی این فضانوردان در مرکز فضایی کنیدی در ایالت فلوریدا اشتراک کرده بود، فضانوردان ارتمیس را "آینده اکتشافات فضایی امریکا - و این آینده درخشان است. " توصیف کرد.

اولین ماموریت ارتمیس، که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین توسط سیستم پرتاب فضایی قدرتمند جدید ناسا و سفینهٔ فضایی "اوریون" خواهد بود که برای انتقال انسان به ماه و مریخ طراحی شده است. اما آرتمیس۲ که در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود، با سرنشین خواهد بود.

در طرح مرحله نخست، ناسا به جزییات بیشتری درباره آزمایش جدید عملیات گردش در اطراف کره ماه در جریان ماموریت "ارتمیس ۲" می‌پردازد.

ناسا ضمن آماده‌سازی و انجام مراحل آزمایشی پروازی، ماموریت‌های روباتیک خود را از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌کند و دو بار در سال، ابزار و وسایل مورد نیاز خود را از طریق سفینه های شرکت‌های خصوصی به کره ماه ارسال می‌کند.

براساس برنامه کنونی، مأموریت "آرتمیس ۳" و‌‌ بازگشت انسان به ماه در سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود و فضانوردان در قطب جنوبی این کره فرود خواهند آمد.

اگر ناسا به هدف خود برای فرود اولین خدمه ارتمیس روی کره ماه در سال ۲۰۲۴ برسد، این اولین ماموریت ماه با سرنشین از زمان پایان برنامه اپولو در سال ۱۹۷۲ خواهد بود.

XS
SM
MD
LG