لینک های دسترسی

Breaking News

هیات ویژه 'پنهانکاری مالی' معاملات تجارتی ترمپ را پیگرد می‌کند


سارنوالان ایالت نیویارک هیات منصفهٔ ویژه‌ای را فراخوانده اند تا شواهد تحقیقات جنایی معاملات تجارتی دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحدۀ امریکا را بررسی کنند.

این اقدام بیانگر آنست که دفتر سارنوالان ناحیهٔ منهاتن شهر نیویارک که از دوسال به اینسو سرگرم تحقیق در مورد معاملات تجارتی و به دست آوردن سوابق مالیاتی آقای ترمپ اند، می‌خواهند بر رییس جمهور پیشین اتهام وارد کنند.

این مطلب را یک منبع آگاه از موضوع روز سه شنبه ۲۵ می (چهارم جوزا ) به شرط افشا نشدن نامش به اسوشیتد پرس بیان کرد. این خبر ابتدا توسط واشنگتن پست گزارش شده بود.

سایرس ونس، سارنوالی ناحیۀ منهاتن شهر نیویارک از سال ۲۰۱۹ به اینسو، به عنوان بخشی از تحقیقات، در پی دستیابی به سوابق مالیاتی آقای ترمپ است.

بخشی از این تحقیقات در برگیرندۀ ارزیابی املاک، جبران خسارت کارمندان و تادیات پول به عنوان حق السکوت به ستورمی دانیلز و کارن مک‌دوگل، دو زنی است که ادعا می‌شود با دونالد ترمپ رابطه داشته اند، هر چند آقای ترمپ داشتن هر گونه رابطه با آنان را رد کرده است.

تحقیقات، بررسی دقیق روابط ترمپ با وام دهندگان، اهدای زمین که برای واجد شرایط شدن به کسر مالیات انجام داده و ادعای کسر مالیاتی بر میلیون‌ها دالر که به مشاوران خود پرداخته است، را نیز در بر می‌گیرد.

سارنوالان و هیات منصفه دخیل در قضیه آقای ترمپ، در حالیکه سایر هیات های منصفه و فعالیت‌های محاکم بخاطر شیوع کروناویروس تعطیل شده بود، به کار خود ادامه دادند. بر اساس گزارش، هیات منصفه جدید نیز هفتهٔ سه روز برای شش ماه بالای قضیه کار خواهد کرد.

آقای ترمپ در بیانیه‌ای گفت: "این كاملاً سیاسی است و توهین به تقریباً ۷۵ میلیون رای‌دهنده‌ای است كه در انتخابات ریاست جمهوری از من حمایت كردند و توسط سارنوالان حزب گرای دموكرات هدایت می شود."

دفتر آقای ونس از ابراز نظر در این مورد خودداری کرد.

محکمه عالی ایالات متحدۀ امریکا شرایط را برای سارنوالان ایالت نیویارک در ماه فبروری هموار کرد تا در تحقیقات جنایی در مورد پنهانکاری مالیاتی، به اسناد مالیاتی و دیگر سوابق مالی آقای ترمپ دسترسی پیدا کنند.

XS
SM
MD
LG