لینک های دسترسی

Breaking News

کناره گیری رونالدو از جهان فوتبال


کناره گیری رونالدو از جهان فوتبال
کناره گیری رونالدو از جهان فوتبال

از زمانیکه ستارۀ فوتبال تیم ملی برازیل برای کناره گیری از دنیای فوتبال آمادگی میگیرد، علاقمندان و هواخواهان فوتبال در شهر ریودی جنیروی برازیل میگویند که آنها با این تصمیم وی احساس غم و اندوه مینمایند اما معتقد اند که زمان مناسب برای کناره گیری وی بوده است.

رونالدو، که سه مرتبه لقب بهترین بازیکن سال جهان را از آن خود نموده ، کناره گیری خود را از جهان فوتبال به روز دوشنبه 14 فبروری طی یک کنفرانس مطبوعاتی در "میدان ورزشی کورینتیانز"، اعلام نمود.

وی زندگی درخشان ورزشی خود را در حالی به پایان میرساند که توانسته در این مدت 400 گول را به ثمر رسانیده و در تمامی جام های جهانی که اشتراک کرده، مجموعاً 15 گول را به ثمر برساند.

رونالدو همین اکنون با تیم فوتبال کورینتیانز تا ختم سال 2011 قرارداد دارد، اما وی بعد از حذف ناگهانی و غیرقابل انتظار این تیم در جام لیبرتیدورز که به مظاهرۀ علاقمندان تیم انجامید، خواست تا بازنشستگی خود را قبل از ختم سال روان اعلام نماید.

بازیکن خط حملۀ تیم های بارسیلونا و ریال مادرید هسپانیه، و تیم های ای سی میلان، و انترمیلان ایتالیا در حومۀ شهر ریو در سال 1976 میلادی به دنیا آمده و پیشۀ فوتبال را با تیم " میناس گریس" شهر "کروزیرو" در سال 1993 آغاز کرد.

وی در فصل بعدی همان سال به تیم "پی اِس فی اَیدن هوفن" منتقل گردید، جاییکه توانست 42 گول را در 46 بازی به ثمر برساند.

مایکل سوزا یکتن از کارمندان اداری میگوید:

" من فکر میکنم که تصمیم خوبی بود. من برای تیم فلامنگو احساس خرسندی میکنم. خدا را شکر، و من معتقدم که وی کار خوبی کرد که فوتبال را توقف داد، همین وقت مناسب برای او بود. خیلی ها چاق شده بود."

رونالدو بعد از آنکه برای سومین بار در سال 2008 از ناحیه عینک زانو تحت عملیات جراحی قرار گرفت، فوتبال را با تیم ریو فلامنگو آغاز کرد. بعداً به تیم کورینتیانز رفت که در آنجا تحت انتقادات شدید قرار گرفت.

یکتن از علاقمندان فوتبال میگوید:

" با رفتن رونالدو از جهان فوتبال، همۀ تماشاچیان جای خالی وی را در میدان احساس خواهند کرد. اما خوشحالیم که وی را در مطبوعات همیشه خواهیم دید."

بازیکن خط حملۀ برازیل، در سال 1994 که برازیل جام جهانی را از آن خود کرد به حیث بازیکن احتیاطی در تیم ملی انتخاب شده بود، اما توانست در جام جهانی 2002 میلادی که برازیل برای پنجمین بار لقب قهرمانی فوتبال جهان را به خود اختصاص داد، بیشترین گول های تیمش را به ثمر رساند.

انتظار میرود رونالدو در آینده در امور اداری کلب کورینتیانز وظیفه انجام دهد.

XS
SM
MD
LG