لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات سربازان اردوی افغان در حملۀ انتحاری در ننگرهار


مقام‌های محلی افغان در مورد آمار تلفات این حمله ارقام ضد و نقیضی را ارایه می کنند
مقام‌های محلی افغان در مورد آمار تلفات این حمله ارقام ضد و نقیضی را ارایه می کنند

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار گفته اند که اکثر قربانیان حملۀ انتحاری روز یکشنبه (۵ اگست) در ساحۀ پل بهسود ولایت ننگرهار سربازان اردوی ملی افغان اند.

نجیب الله کامه وال، رئیس صحت عامۀ ولایت ننگرهار، به صدای امریکا گفت که اجساد سه سرباز اردوی ملی افغان از محل این رویداد به شفاخانۀ شهر جلال آباد منتقل شده است.

آقای کامه وال همچنان گفت که سه سرباز اردو و یک غیرنظامی افغان در این حمله زخمی شده اند و در شفاخانۀ حوزوی شهر جلال آباد زیر درمان اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، گفت که حوالی ساعت ۶:۴۰ شام به وقت محل، زمانیکه سربازان افغان سرگرم تلاشی موترها بودند این حمله صورت گرفت.

آقای خوگیانی به صدای امریکا گفت که یکی از سربازان افغان به محض اینکه بر مهاجم انتحاری پیاده رو مشکوک می‌شود، او را محکم می‌گیرد تا مانع فرار وی شود، که به گفتۀ وی در همین لحظه انفجار صورت می گیرد.

اما آقای خوگیانی کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن چهار نفر دیگر به شمول سه سرباز اردوی ملی را در این حمله تایید کرد.

تا حال هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. شهر جلال آباد در ماه های اخیر، شاهد حملات مرگبار بوده که در اغلب موارد، گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملات انتحاری در آن شهر را بر عهده گرفته است.

حملات پیهم انتحاری در شهر جلال آباد که اکثر قربانیان آن غیر نظامیان بود، حکومت افغانستان را واداشت تا اواخر هفتۀ گذشته، مسوولیت امنیت شهر جلال آباد را به اردوی ملی افغانستان بسپارد. پس از گرفتن مسوولیت تامین امنیت، این نخستین حملۀ انتحاری بر سربازان اردو در ننگرهار است.

XS
SM
MD
LG