لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجم مشهد امام رضا از پاکستان وارد ایران شده بود - گزارش


صحن حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان
صحن حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان

مهاجمی که روز سه شنبه یک روحانی ایرانی را در صحن حرم امام رضا در شهر مشهد ایران کشت و دو روحانی دیگر را زخمی کرد، از مرز پاکستان وارد ایران شده بود.

خبرگزاری تسنیم ایران روز چهارشنبه ششم اپریل (۱۷ حمل) گزارش داده است که این مهاجم ۲۱ ساله که عبداللطیف مرادی نام دارد و اوزبیک‌تبار است، پس از ورود غیرقانونی از مرز پاکستان به ایران، در شهر مشهد اقامت گزیده است.

به گزارش تسنیم، عبداللطیف و برادرش در یک شرکت باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد آن شهر سکونت داشتند.

در این گزارش آمده است: "عبداللطیف مرادی به‌خلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوسی می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود."

عبداللطیف پس از چاشت روز سه شنبه با چاقو بر سه روحانی شیعه در صحن حرم امام رضا حمله کرده و به گزارش تسنیم، یکی روحانی را ۲۰ ضربۀ چاقو زد.

بر اساس گزارش تسنیم، عبداللطیف مرادی در شماری از شبکه‌های اجتماعی با نام‌های مختلف چون "عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحد" نیز فعالیت داشته و تفکرات ضد شیعیان را پخش می‌کرده است.

مقام‌های ایرانی گفته است که افزون بر عبداللطیف مرادی، شش مظنون دیگر به شمول دو برادر عبداللطیف از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران نیز حمله در مشهد را محکوم کرده و آن را به "تکفیری‌ها" نسبت داده است.

خبرگزاری فارس ایران از قول آقای رییسی نگاشته است: "کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با سواستفاده از موضوعات قومی و مذهبی، بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند؛ زیرا اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است."

لحظاتی پس از رویداد مشهد، شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گفتند که مهاجم شهروند اوزبیک‌تبار افغانستان است، اما مسوولان و نهادهای امنیتی ایران تا کنون این ادعاها تایید نکرده اند.

XS
SM
MD
LG