لینک های دسترسی

Breaking News

پوشیدن برقع در سویس منع می‌شود - نظر پرسی


FILE - Unidentified women are seen wearing a niqab during a demonstration outside the Dutch parliament against a proposed ban on the burqa, in The Hague, Netherlands.
FILE - Unidentified women are seen wearing a niqab during a demonstration outside the Dutch parliament against a proposed ban on the burqa, in The Hague, Netherlands.

بر اساس یک نظرپرسی که روز جمعه ۲۲ جنوری (سوم دلو) نشر شد،‌ اکثریت شهروندان سویس از انفاذ قانون "منع برقع" در اماکن عامه حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش روزنامهٔ تگز انزایگر (Tages Anzeiger) در این نظر پرسی ۱۵ هزار رای دهندهٔ واجد شرایط اشتراک کرده بودند که از این جمله ۶۳ در صد آنان اظهار داشتند که در رای گیری ممنوعیت برقع رای مثبت خواهند داد.

قرار است شهروندان سویس به تاریخ هفتم ماه مارچ در خصوص پوشیدن نقاب در مکان های عامه و سایر موضوعات دیگر رای بدهند.

در متن این قانون به صراحت از حجاب مسلمانان ذکر نشده و فقط بیان شده است كه "هیچ كس نباید صورت خود را در ملا عام و نه در اماکنی كه مردم عام به آن دسترسی دارند یا در مناطقی كه خدمات به طور معمول برای همه قابل دسترسی است، بپوشانند."

اما این ممنوعیت که دولت سویس مخالف آن است، به طور گسترده‌ای برقع و سایر حجاب های زنان مسلمان را هدف قرار می‌دهد.

اما این قانون پیشنهادی پوشاندن صورت را در مکان های عبادت و در حال حاضر در جریان همه‌گیری کروناویروس به دلایل صحی استثنا قرار داده است.

کرین کلر-سوتر وزیر عدلیه سویس در هفتهٔ جاری گفت که دولت با ممنوعیت سراسری حجاب مخالف است و تاکید کرد که زنانی که حجاب کامل می‌پوشند در سویس به ندرت دیده می شوند.

او اضافه کرد بیشتر زنانی که در این کشور با چنین چادرها دیده می شوند گردشگران استند.

دولت و پارلمان سویس پیشنهاد کرده است که مردم باید چهره خود را برای شناسایی مثلا در مرز ها نشان بدهند. برای متخلفین ۱۰ هزار فرانک معادل ۱۱۳۰۰ دالر جریمه تعین کرده اند.

اکثر کشور های اروپایی پوشیدن آنچه را که نقاب خوانده می‌شود ممنوع ساخته اند.

XS
SM
MD
LG