لینک های دسترسی

Breaking News

بازدید بازرسان سازمان منع سلاح کیمیایی از یک محل جدید در دوما


ساحۀ که بازرسان سازمان منع گسترش سلاح کیمیایی در دوما نشانه گذاری کرده اند.
ساحۀ که بازرسان سازمان منع گسترش سلاح کیمیایی در دوما نشانه گذاری کرده اند.

بازرسان سازمان منع تسلیحات کیمیایی روز چهارشنبه، در دومین بازرسی خود از منطقۀ در نزدیکی دمشق، که گفته می‌شود هفتم اپریل هدف حمله کیمیایی قرار گرفت، به محل جدیدی در آن منطقه رفته و نمونه‌برداری کردند.

این نهاد بین المللی اعلام کرده است که نمونه‌های برداشت شده توسط بازرسان اعزامی به دوما قرار است برای تجزیه و تحلیل و تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه‌های سازمان منع به کارگیری سلاح‌های کیمیایی ارسال شوند.

اسوشیتدپرس گزارش می دهد که بازرسان آن سازمان بین المللی، پس از چند روز تاخیر، در نهایت موفق شدند روز شنبه وارد دوما در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه گردند و اقدام به جمع آوری اشیاء و قطعات مناسبی نمایند که احتمالا به تحقیق در مورد انجام حمله با گاز تخریب کنندۀ عصب کمک می‌کند.

ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، دولت سوریه و حامی آن روسیه، را مسئول حمله سه هفته پیش می‌دانند که منجر به مرگ بیش از ۴۰ نفر شد، و یک هفته بعد در روز ۱۴ اپریل به طور مشترک تاسیسات مشکوک سوریه را هدف حملات میزایل قرار دادند.

دمشق و مسکو اتهام ها علیه خود را رد کرده و می‌گویند نشانه‌ای از حمله کیمیایی در دست نیست و آن را توطئه مخالفان می‌دانند.

از جانب دیگر هفتۀ گذشته دمشق اعلام کرد که به یک ذخیرۀ مواد کیمیایی ساخت آلمان در منطقۀ غوطۀ شرقی دست یافته اند.

نتایج تحقیقات مستقل سازمان منع استفاده از سلاح‌های کیمیایی می‌تواند به روشن شدن این موضوع کمک کند.

XS
SM
MD
LG