لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: ائتلاف به رهبری امریکا سعی کرده رقه را از نقشه بردارد


نمای شهر رقه پس از شکست داعش در آن
نمای شهر رقه پس از شکست داعش در آن

شبه نظامیان مخالف حکومت سوریه که به نام سپاه دموکراتیک سوریه یاد میشود، میگویند که یکی از بزرگترین تأسیسات نفت را در شرق سوریه از نزد جنگجویان داعش تصرف کرده‌اند. این شبه نظامیان که ایالات متحدۀ امریکا از آن‌ها حمایت می‌کند و در رقابت با اردوی سوریه قرار دارند، امروز اعلان کردند که تاسیسات بزرگ نفتی را در ولایت دیرالزور تحت کنترول خود در آورده اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کرد ها، که در حال مقابله و رقابت با سربازان سوری تحت حمایت روسیه از سوی سوریه برای بدست اوردن بخشی از ولایت دیر الزور که غنی از نفت است، بودند، میگویند که آنها کنترول کامل ساحۀ العمر را بدست گرفته اند.

دونالد ترمپ ، رئیس جمهور ایالات متحده، به روز شنبه پس از اعلام پیروزی این نیروها در شهر رقه، شکست داعش در آن شهر را یک پیشرفت قطعی در مبارزۀ جهانی علیه ستیزه جویان گروه داعش خواند.

در عین حال اما، وزارت دفاع روسیه امروز، ائتلاف به رهبری ایالات متحده را به بمباردمان کورکورانۀ شهر رقه متهم ساخت.

روسیه ، ائتلاف به رهبری ایالات متحده را در سوریه متهم به بمباردمان شدید برای ازبین رفتن رقه ازروی نقشۀ زمین کرده و آن را به مثابۀ بمبارانی خوانده که از سوی ایالات متحده و بریتانیا در سال ۱۹۴۶ در دریزدن ، آلمان انجام شد.

وزارت دفاع روسیه که خود بار ها مجبور به رد اتهامات فعالان و غربی ها به خاطر بمباران غیر نظامیان در سوریه شده است، میگوید که غرب اکنون عجله برای کمکهای مالی به رقه دارد تا شواهدی از جنایات خود از بین بردارد.

جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی اعلامیه ای گفته است که حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر قبل از جنگ در رقه زندگی میکرد، لکن اکنون جمعیت آن شهر از بیش از ۴۵ هزار نفر تجاوز نمیکند.

نیروهای دموکراتیک سوریه، حمایت ایالات متحده، رسما اعلام پیروزی کرده گفتند که شهر رقه از وجود تندروان افراطی تصفیه شده است.

گروه داعش طی ماه های اخیر با سخت ترین مقابله و عقب نشینی به شمول ازدست دادن کنترول شهر رقه که پایتخت خود ساخته و غنی از نفت که منبع عاید آن گروه محسوب میشد، روبرو بوده است. اکثر نقاط این شهر که زمانی بدست گروه داعش بود، اکنون توسط تعدادی از نیروهای سوری وعراقی به تصرف در آورده شد.

XS
SM
MD
LG