لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن بیش از ۶۰ سرباز سوری در حملۀ طیارۀ ائتلاف


آرشیف: طیاره های ائتلاف در جنگ سوریه
آرشیف: طیاره های ائتلاف در جنگ سوریه

ادارۀ بارک اوباما به خاطر تلفات ناخواستۀ افراد در حملۀ هوایی بر یک پایگاه نظامی اردوی سوریه در دیرالزور، ابراز تاسف کرده است.

اردوی ایالات متحده، پس از آن حملات هوایی علیه مواضع داعش را در سوریه توقف داد که روسیه گفت ممکن حملات، نیرو های سوریه را هدف قرار داده باشد.

اعلامیه یی نشر شدۀ اردوی امریکا در عصر روز شنبه حاکیست که "نیرو های ائتلاف عمداً یک واحد شناخته شدۀ اردوی سوریه را هدف نمی دهد."

یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است که براساس گزارش ها، ۶۲ سرباز سوری در حملۀ هوایی روز شنبۀ ائتلاف به رهبری ایالات متحده بر یک پایگاه نظامی کشته شده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر مجروح گردیده است.

اردوی سوریه نیز این رویداد را تایید کرده است. این درحالیست که ملل متحد با انتقاد از حکومت سوریه در ایجاد موانع در فراه راه عبور کاروان های امدادی، می گوید که تا هنوز نتوانسته اند به مناطق تحت محاصره دسترسی یابند.

شورای امنیت ملل متحد، پس از درخواست روسیه، نشست اضطراری را ناوقت شنبه شب به وقت نیویارک برگزار می کند تا در مورد حملۀ هوایی امریکا بر سربازان حکومت اسد بحث شود.

ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه می گوید که مسکو خواهان "توضیحات کامل و دقیق است که آیا این رویداد پشتیبانی عمدی از گروه داعش بود یا یک اشتباه دیگر."

رسانۀ دولتی روسیه به نقل از زخارووا گفته است که پس از حملۀ روز شنبه بر اردوی سوریه، ما به این نتیجۀ وحشتناک رسیده ایم که قصرسفید از گروه داعش دفاع می کند."

اما اردوی ایالات متحده گفته است که پس از گزارش روسیه، حملات هوایی را توقف داده است.

عدم دسترسی به کمک های اولیه

رئیس جمهور ایالات متحده از این که باوجود کاهش خشونتها در سوریه پس از اجرای آتش بس موقت، نیروهای بشار اسد همچنان مانع ارسال کمکهای انساندوستانه به مردم آن کشور جنگزده میشوند، عمیقا ابراز نگرانی کرده است.

آژانس رویترز به نقل از قصر سفید گفته است که باراک اوباما همچنان تاکید کرده است که ایالات متحده تا زمانی که هفت روز کامل، شاهد کاهش خشونت و دسترسی به کمکهای بشردوستانه در سوریه نباشد، گام بعدی با روسیه را در مورد بحران سوریه، آغاز نخواهد کرد.

آتش بس موقت یک هفتهای در سوریه که به اهدف انسان دوستانه از دوشنبه شب آغاز شده، نه تنها برای کمکرسانی به مردم حلب، بلکه برای رسیدن به توافقی روی یک آتش بس دائم و از سرگیری مذاکرات صلح نافذ شده است.

XS
SM
MD
LG