لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان خواستار توسعۀ خدمات صحی در ارزگان شدند


وزارت صحت عامه افغانستان می گوید که طالبان به گونۀ غیر رسمی به این نهاد پیام فرستاده اند تا مراکز صحی در بخش های مشخص ولایت ارزگان ایجاد شوند.

مقامات میگویند که طالبان میخواستند نحوۀ فعالیت های مراکز صحی، بر حسب دلخواه آنان باشد، و پس از آن که درخواست شان عملی نشد، ده ها مرکز صحی در ولایت ارزگان را مسدود ساختند.

وحید الله مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان، میگویند هرچند طالبان با آنان در تماس نشده اند، اما به گونۀ غیرمستقیم پیام شان را دریافته اند. آقای مجروح به صدای امریکا گفت: "جانب مقابل، خواهان افزایش مراکز صحی در یک تعداد مناطقی که در آنجا مراکز موجود نیست، و افزایش ظرفیت مراکز عرضۀ خدمات صحی در ولسوالی های مشخص است."

سخنگوی وزارت صحت عامه افزود که از میان ۵۰ مرکز صحی در ولایت ارزگان، تنها ۲۰ آن فعالیت داشته و تلاش ها از سوی شورای امنیت ملی، مقام های محلی و بزرگان قوم ادامه دارد تا طالبان دوباره اجازه فعالیت بقیه مراکز صحی را بدهند.

مقامات محلی در ارزگان گفته اند که شفاخانۀ ولایتی دیروز فعالیت خود را از سر گرفته و بزرگان قومی تلاش دارند تا بازگشایی سایر مراکز را نیز مهیا سازند.

درهمین حال وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که برای باز کردن دوباره مراکز مسدود شدۀ صحی، از هر راه ممکن تلاش خواهد کرد.

پس از بسته شدن مراکز صحی در ولایت ارزگان از سوی طالبان، روز گذشته عبدالله عبدالله رئیس اجراییۀ حکومت وحدت ملی نیز گفت که در برابر طالبان در ارزگان، اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG