لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان بخشهایی از ولسوالی چهارسدۀ غور را تصرف کردند


حملات طالبان در این اواخر شدت یافته است
حملات طالبان در این اواخر شدت یافته است

مقام های محلی ولایت غور می گویند که درگیری شدید بین نیرو های امنیتی افغان و جنگجویان طالب در ولسوالیهای چهارسده و پساوند آن ولایت جریان دارد.

از آغاز درگیری در ولسوالی چهار سده پنج روز می گذرد و بخش هایی از این ولسوالیبه تصرف طالبان در آمده است. مقام ها همچنان می گویند که شماری از نیرو های امنیتی در محاصرۀ طالبان گیر مانده اند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی سرپرست ولایت غور می گوید که در این درگیری ها تا به حال بیشتر از ۸۰ شورشی طالب کشته شده و بیشتر از ۳۰ طالب دیگر زخمی شده است.

آقای خطیبی می گوید که عصر پنجشنبه جنگ دوباره در ولسوالی چهارسده شدت یافته و افراد گروه طالبان با دریافت نیروی تازه دم از ولایت های سرپل، فاریاب و بادغیس در تلاش تصرف این ولسوالی اند. او می گوید که هم اکنون جنگ در صد متری مقر قوماندانی امنیه ولسوالی چارسده جریان دارد.

در همین حال سید انور رحمتی سرپرست ولایت غور به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که باشندگان، مرکز ولسوالی چهارسده را ترک کرده و نیروهای افغان درگیر جنگ با شورشیان استند. آقای رحمتی همچنان از کشته شدن چهار سرباز پولیس به شمول آمر حقوق بشر قوماندانی امنیه چهارسده خبرداد.

از سوی دیگر حسن حکیمی یک تن از فعالان مدنی غور می گوید که درگیری های دیگری در ولسوالی پساوند آن ولایت آغاز شده است. او گفت که طالبان حوالی چاشت پنجشنبه بر ولسوالی یاد شده حمله کرده و به گفتۀ وی درگیری هم اکنون نیز جریان دارد.

سرپرست ولایت غور ضمن تایید گفته های آقای حکیمی افزود که سربازان افغان برای مقابله با شورشگری طالبان، عملیات را در ولسوالی پساوند آغاز کرده اند.

با اینحال طالبان ادعا دارند که ولسوالی چهارسده را به تصرف خود در آورده اند، ادعایی که مقام های افغان آن را رد می کنند.

با افزایش تحرکات طالبان در غرب افغانستان، جنگجویان آن گروه چندروز پیش ولسوالی جوند ولایت بادغیس را برای چند ساعت از تصرف نیرو های دولتی خارج کردند. همچنان شورشیان آن گروه چندی پیش بر ولسوالی شیندند ولایت هرات حمله کردند.

XS
SM
MD
LG