لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در داخل یک مسجد در ننگرهار سبب زخمی شدن غیرنظامیان شد


انفجار در داخل یک مسجد در ولسوالی سپین‌غر ولایت ننگرهار سبب زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شد.

قاری محمد حنیف، سخنگوی این ولایت امروز ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) به صدای امریکا گفت که این انفجار زمانی در ساحهٔ تریلی صورت گرفت که باشندگان محلی مصروف ادای نماز جمعه بودند.

این سخنگوی گروه طالبان همچنان افزود که در این انفجار حد اقل ۱۵ نفر زخمی شده است، اما باشندگان محلی می‌گویند که رقم تلفات بیشتر است.

قاری حنیف همچنان گفته است که گمان می‌رود مواد انفجاری از قبل در داخل مسجد جاسازی شده بود.

مسوولیت این انفجار را تا حال هیچ شخص یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما پیش از این شاخهٔ خراسان گروه داعش مسوولیت حملات مشابه را ادعا کرده بود.

پس از آنکه گروه طالبان به تاریخ ۱۵ اگست سال روان بر افغانستان مسلط شدند، عمال شاخۀ خراسان داعش حملات مرگباری را در افغانستان انجام داده اند که هدف چندین حملۀ آنان طالبان بوده است.

اما مرگبارترین حملات داعش در کمتر از سه ماه اخیر، یکی در جریان عملیات تخلیۀ نظامی در نزدیکی میدان هوایی کابل بود که در آن کم از کم ۱۷۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی امریکایی کشته شدند.

داعش همچنان مسوولیت حملات مرگبار بر مساجد شیعیان در کندز و قندهار را به دوش گرفت. در حمله بر مسجد امام بارگاه در قندهار کم از کم ۴۷ نفر کشته و حد اقل ۷۰ نفر زخمی شدند و در حمله بر مسجد کندز نیز ۴۶ غیرنظامی کشته و ۱۴۳ نفر دیگر زخمی شدند.

هفتهٔ گذشته، گروه طالبان گفت که در حدود ۶۰۰ تن از جنگجویان داعش را بازداشت کرده اند که حامیان مالی این گروه نیز در آن شامل اند.

XS
SM
MD
LG