لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ولسوالی دشت ارچی کندز را تصرف کردند


طالبان یک روز پیش ولسوالی چهاردرۀ ولایت کندز را نیز تصرف کرده بودند
طالبان یک روز پیش ولسوالی چهاردرۀ ولایت کندز را نیز تصرف کرده بودند

یک روز پس از تصرف ولسوالی چهاردرۀ ولایت کندز، ولسوالی دشت ارچی آن ولایت نیز به تصرف طالبان در آمد.

مقام های محلی ولایت کندز می گویند که درگیری میان سربازان افغان و شورشیان طالب در ولسوالی دشت ارچی حوالی چاشت یک شنبه آغاز شد و پس از حدود ۲۰ ساعت نبرد ولسوالی یاد شده از ادارۀ حکومت خارج شد.

حمدالله دانشی معاون ولایت کندز به صدای امریکا گفت که در نتیجه این درگیری به مسوولان ولسوالی دشت ارچی آسیبی نرسیده است.

محمد یوسف ایوبی، رئیس شورای ولایتی کندز به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که اکنون طالبان ادارۀ کامل ولسوالی دشت ارچی را در دست دارند. آقای ایوبی از تلفات نیروهای محلی نیز خبر داده است اما گفته است که آمار دقیق آن را در دست ندارد.

طالبان با ارسال ایمیل به رسانه ها گفته اند که به دنبال تصرف ولسوالی دشت ارچی یک تن از افراد آن گروه به صفت ولسوال و یک طالب دیگر به حیث قوماندان امنیۀ ولسوالی گماشته شده اند.

طالبان همچنان ادعا کرده اند که جنگجویان آن گروه مقادیری سلاح و مهمات و چهار تانک نیرو های افغان را در قبضۀ خود گرفته اند.

جنگجویان طالب روز یک شنبه ولسوالی چهاردرۀ ولایت کندز را نیز تصرف کردند. آن گروه در ماه اپریل به گونۀ غیرمنتظره بر مرکز ولایت کندز نیز حمله کردند، اما نیروهای افغان آنان را عقب راندند.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغان پس از گرفتن مسوولیت کامل امنیتی از نیرو های خارجی درگیر نبرد تلخ با مخالفان مسلح حکومت افغانستان استند. از آغاز سال روان بیش از ۲۳۰۰ سرباز اردو، پولیس و نیروهای محلی طرفدار حکومت افغانستان در جنگ با شورشیان کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG