لینک های دسترسی

Breaking News

ملا حسن: هیچ کس حق تلاشی منازل و شرکت‌ها را ندارد


ملا محمد حسن آخند، رییس الوزرای کابینۀ سرپرست طالبان با صدور فرمانی گفته است که هیچ کس اجازه ندارد به بهانۀ تلاش به منازل شخصی و شرکت‌‌ها وارد شوند.

در متن این فرمان که به تاریخ ششم میزان به زبان پشتو صادر شده و منابع طالبان آن را نشر کرده اند، آمده است: "هیچ کس اجازه ندارد که در مربوطات شهر کابل به بهانۀ تلاشی وسایل و وسایط نقلیه، به خانه‌ها و شرکت‌ها وارد شده و از آنجاها وسایط یا وسایل را با خود ببرند."

در این اواخر شکایات در مورد اینکه طالبان به خانه‌ها و املاک خصوصی مردم در شهر کابل داخل شده و موتر و دیگر وسایل شان را ضبط کرده اند، افزایش یافته است.

هرچند در فرمان ملا حسن آخند مشخصاً از طالبان نام برده نشده است، اما به نظر می‌رسد که این فرمان برای رسیدگی شکایات مردم در مورد ضبط وسایط و اموال شان باشد.

درست یک هفته پیش، ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع کابینۀ طالبان به جنگجویان این گروه هشدار داد که با مردم بدرفتاری نکنند. او در یک پیام صوتی گفته بود که فرمان عفو عمومی است به گفتۀ وی "هیچ کسی حق ندارد که این تعهد را زیر پا کرده و بر خلاف این فرمان انتقام شخصی خود را بگیرد."

سرپرست وزارت دفاع طالبان همچنان به افراد این گروه دستور داده بود که از گشت و گذار بی مورد در شهر و بین ولایات که به گفتۀ وی سبب اذیت مردم می‌شوند بپرهیزند و در ساحات مسوولیت و قطعات مربوطۀ شان مستقر باشند.

XS
SM
MD
LG