لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال پاکستانی جنگ را در فراه رهبری می‌کند – مقام‌ها


مقام‌های افغان می‌گویند که طالبان در فراه تلفات سنگین را متحمل شده اند
مقام‌های افغان می‌گویند که طالبان در فراه تلفات سنگین را متحمل شده اند

جنرال پاکستانی رهبری طالبان را در فراه به عهده داشته و کماندوهای پاکستانی با تجهیزات عصری در کنار طالبان بر ضد نیروهای افغان در آن ولایت می‌جنگند.

جنرال حسن شاه فروغ قومانده پولیس زون ۶۰۶ انصار در غرب افغانستان با بیان این مطلب گفت که بر اساس معلومات موثق استخباراتی هم اکنون بیش از ۸۰ کوماندوی پاکستانی در جبهات فراه به حمایت از طالبان می‌جنگند.

آقای فروغ گفت که اگر طالبان از سوی اردوی پاکستان حمایت نشوند قادر به مقابله با نیروهای افغان نخواهند بود. اما پاکستان در گذشته دخالت در جنگ افغانستان را رد کرده است.

همزمان با این والی فراه نیز می‌گوید که طالبان از سوی کشورهای همسایه تمویل، تجهیز و اکمال می‌شوند تا بر ضد نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بجنگند.

محمد آصف ننگ از کشور خاصی نام نبرد اما گفت که طالبان در جریان حملات خود بر مناطق مختلف شهر فراه از اسلحۀ سنگینی چون توپ ۸۲ استفاده کرده اند که پرهزینه بوده و مرمی های آن در افغانستان کمیاب است.

طالبان در نخستین ساعات روز پنجشنبه حملات خود را بر مواضع نیروهای امنیتی افغان در سه منطقه "شورآباد، رج و پل باغ" در حومه شهر فراه شدت دادند که با مقابله قوای هوایی و زمینی قوای افغان روبرو شدند.

والی فراه می‌گوید که در جریان درگیری های روز پنجشنبه ۳۵ شورشی طالب کشته و ۲۷ جنگجوی دیگر طالب زخمی شده است. او افزود که در این جنگ ده ها واسطه نقلیۀ طالبان تخریب شده و آنان مجبور به عقب نشینی از حومه شهر فراه شده اند.

بعد از گذشت ده روز از وقوع درگیری ها در ولایت فراه ؛ عصر روز پنجشنبه بازارهای این ولایت دوباره باز شده و شماری از مردم به خانه های خود در شهر فراه بازگشته اند.

گفته می‌شود که یک تیم از نیروهای ویژه ایالات متحده امریکا نیز شب گذشته وارد ولایت فراه شده اند تا در مقابله با طالبان نیروهای امنیتی افغان را همراهی نمایند.

XS
SM
MD
LG